Így menj biztosra, hogy dolgozóid elkészítik útnyilvántartásukat

2022.06.14.

Az útnyilvántartás az egyik leggyakrabban ellenőrzött bizonylat, aminek vizsgálatánál a nagy számok törvénye alapján sokan fennakadnak a rostán. Így történt ez az egyik ügyfelünkkel is, akinek a dolgozói hanyagsága miatt utólag kell pótolnia útnyilvántartását, ráadásul hosszú évekre, és cége összes autójára.

Mi a megoldás? Mit tehet ilyenkor egy cégvezető, hogy a jövőben elkerülje ezt a hibát?

Jó reggelt, Főnök úr!

Egy ügyfelünk felhívott minket, hogy a dolgozói nem készítettek útnyilvántartást évekig, így most hirtelen az összes cégautójához szüksége lesz útnyilvántartásra, ráadásul több évre visszamenőleg.

Ez több okból kifolyólag is kellemetlen, hiszen most a szóban forgó cégnek egyszerre kell elkészítenie ennyi autóra és ennyi évre, visszamenőleg az útnyilvántartást, ez pedig sok munkaórát és energiát igénybe vesz, így nyilván jóval több fejfájást okoz a cég számára, mintha a dolgozók automatikusan rögzítették volna hónapról hónapra, folytatólagosan.

útnyilvántartás miatt összezavart üzletember

Milyen tanulságokat lehet levonni ebből?

 

Tanulság #1

Hősünk cégének még így is megéri most egyszerre elkészíttetnie az útnyilvántartást még ekkora volumenben is, hiszen a NAV által kiszabott büntetés jóval nagyobb összeg lenne, mint a visszamenőleges útnyilvántartások teljes körű, visszamenőleges elkészítése szakértőink által.

Ez az összeg biztosan fog hiányozni a vállalatnak a globális poszt-covid hatások, a brutális infláció, és az orosz-ukrán háború következményei mellett.

Tanulság #2

Nem elég az 50%-os lízing ÁFA, ami az átalányadó által elérhető! Míg a legtöbb átalányadós lustaságból vagy tájékozatlanságból választja ezt a megoldást, az élelmesek már a nehéz időszak előtt útnyilvántartás vezetésére váltottak, amivel elérhető a 90-100% lízing ÁFA visszaigénylés, ráadásul már a munkába járás is elszámolható bizonyos esetekben.

A két módszer közötti különbség “csupán” annyi, hogy útnyilvántartással 2.100.000 Ft-tal több marad a zsebedben! :)

Tanulság #3

A cég tulajdonosa az egyeztetések közepette meg is jegyezte nekünk, hogy ezentúl ha egy dolgozó nem készíti el az útnyilvántartását minden hónapban (ami a RoadRecord-dal csupán 7 percbe telik), akkor az érintett munkavállaló kontójára rendelnek útnyilvántartás-készítő szolgáltatást tőlünk.

A legjobb módszer útnyilvántartásra

Azt gondoljuk, hogy az éveken át tartó figyelmetlenség/szervezetlenség ellenére abszolút korrekt a cégtulajdonos hozzáállása ebben a kérdésben, követendő példának tartjuk.

Ráadásul egyáltalán nem egy bonyolult dolog, amit elvár az alkalmazottaitól, hiszen az útnyilvántartás vezetése és elkészítése sosem volt még ennyire gyors és egyszerű:

  • A RoadRecord applikációban 3+1 féle módon bárki tudja automatikusan rögzíteni útjait, akár 100%-ban a háttérből futva.
  • A RoadRecord böngészőből megnyitható webes felületéből havi 7 perc alatt összeállítható és kinyomtatható egy havi útnyilvántartás.

Nyomtatás előtt ráadásul a beépített, neked dolgozó NAV-ellenőr barátod 70 féle különböző logikai ütközést vizsgál és javít az útnyilvántartásodban, hogy az 100%-ban NAV-álló legyen.

Nem véletlen, hogy ha egy “nem neked dolgozó” NAV-ellenőr ránéz egy RoadRecord által készített útnyilvántartásra, már tudja, hogy itt ma nem lesz csekkosztás. :)

Kipróbálom a RoadRecordot!

A blogról

2005 óta blogolok olvasóimnak, elsősorban az útnyilvántartásról és a hozzá kapcsolódó dolgokról, programfejlesztésünkről, ügyfélszolgálati és értékesítési tapasztalatainkról. Szívesen osztom meg humoros formában tapasztalataimat cégvezetői szemmel az élet nagy dolgairól is - ha kell, keményen beleállva a témába - kendőzetlen, saját gondolatokkal.

"Eredeti tartalmat írok, nem másokét osztom meg."

Barazsy Ákos - az útnyilvántartás szakértőjeBarazsy Ákos
23 785
Olvasók száma
2024első számúüzleti influenszere