Válts útnyilvántartásra és igényelj vissza több lízing ÁFÁ-t!

Legutóbb frissítve: 2025.10.21.

A pandémia időszakában sokaknak megváltoztak a céges autó használati szokásaik, mely jelentős adómegtakarítást eredményezhet – útnyilvántartás vezetésével.

Tartalomjegyzék

Ha pl. te és / vagy munkatársaid home office-ra vagy hibrid munkavégzésre kényszerültetek, ez azt is jelenti, hogy útnyilvántartásotokban jelentősen megnőtt a céges utak aránya, hiszen a magánútnak számító munkába járás elmaradt vagy jelentősen csökkent.

Így ha neked eddig a 2019-től bevezetett 50 százalékos lízing és tartós bérlet ÁFA átalányadó is megfelelt, most új lehetőség nyílt meg előtted, hiszen céges útjaid arány hirtelen 50% körüliről 80-90-re is felugorhatott. Ez pedig növeli a visszaigényelhető bér- és lízing ÁFA mértékét, nem is akármennyivel! Egy átlagos Ügyfelünk az átalányadóhoz képest autónként 2.100.000 Ft-ot spórol útnyilvántartással, ami a mostani COVID-os időkben különösen tud hiányozni egy vállalkozói kasszából.

Rugalmas útnyilvántartás

Válts rugalmasan útnyilvántartás vezetésre!

Szerencsére az 50 %-os lízing és tartós bérlet ÁFA átalányadózásról bármikor válthatsz útnyilvántartásra, nem szükséges megvárnod a már futó lízingidőszakod végét! Ehhez csak arra lesz szükséged, hogy beszerezd a megfelelő útnyilvántartó programot, amellyel gyerekjáték lesz útjaid pontos útnyilvántartása.

Ha tartasz attól, hogy az útnyilvántartás készítése rengeteg idődet és energiádat emészti fel, van egy megoldásunk!

Évi 2.100.000 Ft havi 7 perc alatt

A RoadRecord online útnyilvántartó program kiszámolja helyetted  a partnereid közti távolságokat, megadhatod benne a céges- és magánútjaid arányát, így hamar pótolhatod elmaradásaidat is! Így havonta csupán 7 perc alatt elkészítheted a NAV-álló útnyilvántartásod.

A programhoz tartozó mobil alkalmazással akár automatikusan rögzítheted, hogy merre jártál. Az egyedülálló útajánlás funkció segítségével pedig könnyen pótolhatóak a hiányzó utak is.

“beépített NAV-ellenőrnek” pedig a könyvelőd fog a legjobban örülni: a program nyomtatás előtt 70 féle logikai ütközést vizsgál és javít, hogy a bizonylatod biztosan NAV-álló legyen!

Útnyilvántartás előnye

Amikor a váltás egyszerre szabadság és megtakarítás volt

„Vállalkozóként éveken át a megszokott 50 %-os lízing / tartós bérlet ÁFA-átalányt választottam – hiszen egyszerűnek és biztonságosnak tűnt. Aztán rájöttem, hogy ha az autón jellemzően céges utak vannak, akkor az útnyilvántartásra való váltás jelentős előnyt jelenthet. Elolvastam a RoadRecord cikkét, és megértettem, hogy bármikor áttérhetek az átalányról útnyilvántartásra, így akár 90–100 %-os lízing / bérlet ÁFA-visszaigény is elérhető.

Azonnal bevezettem az alkalmazást: mobilról automatikusan rögzítettem az útjaimat, indulási és érkezési címeket, km-óra állásokat, és a rendszer jelezte, ha hiányzott valami. 

Persze kételyeim voltak: „nem lesz-e túl nagy adminisztráció?”, „nem bukhatok-e el emiatt?” De hamar bebizonyosodott, hogy a rendszer használata nem többlet munka, hanem racionalizálás: a havi zárás percek alatt kész vannak, és az adatok rendezettek, áttekinthetők.

Az eredmény: évente több száz ezer forinttal több ÁFA marad nálam, a könyvelőm kevesebb kérdést tesz fel, és a lízing konstrukció immár nem csak kényelmes, hanem pénzügyileg is nyereséges döntés lett.”

Spórolj százezreket útnyilvántartással – próbáld ki 14 napig ingyen!

Automata útnyilvántartó app

Apple App store
Google Play store

AI útajánlás vagy pótlás

GYIK – Útnyilvántartásra váltás és magasabb lízing ÁFA-visszaigénylés

Mert ha a céges útjaid aránya magas (pl. hibrid vagy home-office miatt), akkor útnyilvántartással a lízing- vagy bérleti díj ÁFÁ-jának visszaigényelhető részét javíthatod — a cikk szerint egy átlagos vállalkozó autónként akár ~2.100.000 Ft-ot is megtakaríthat.

 

Igen —„bármikor válthatsz útnyilvántartásra”, nem kell megvárni a lízingszerződés lejártát.

– Az útnyilvántartásnak részletesnek és jogszabályszerűnek kell lennie.
– A céges úthasználat arányának jelentősen 50 % fölé kell emelkednie.
– Megbízható programot vagy rendszert célszerű használni, hogy az adatok logikailag helytállóak legyenek.

Havi kb. 7 perc alatt elkészíthető az útnyilvántartás vagy kiküldetési rendelvény, ha már az adatok rögzítve vannak.

Automata útrögzítés mobil applikációval, partner-címek tárolása, intelligens „útajánlás” funkció, valamint a program logikai hibákat keres („beépített NAV-ellenőr”) a végső dokumentum előtt.

Igen — Visszamenőleg is átválthatsz útnyilvántartásra, ha az adataid (kilométeróra-állások, tankolási számlák, partnerek) rendelkezésre állnak.

A blogról

2005 óta blogolok olvasóimnak, elsősorban az útnyilvántartásról és a hozzá kapcsolódó dolgokról, programfejlesztésünkről, ügyfélszolgálati és értékesítési tapasztalatainkról. Szívesen osztom meg humoros formában tapasztalataimat cégvezetői szemmel az élet nagy dolgairól is - ha kell, keményen beleállva a témába - kendőzetlen, saját gondolatokkal.

"Eredeti tartalmat írok, nem másokét osztom meg."

Barazsy Ákos - az útnyilvántartás szakértőjeBarazsy Ákos
24 077
Olvasók száma
2025első számúüzleti influenszere