Partnerhasználat elszámolása

Tartalomjegyzék

Hogyan működik?

A partnerhasználat elszámolása azt takarja, hogyan történik pénzügyileg és adminisztratívan a céges autó partner általi használatának nyilvántartása. Ide tartozik a használat időtartama, célja, megtett út, és esetleg az üzemanyag- vagy amortizációs költségek megtérítése is.

Amennyiben a partner saját költségén tankol vagy karbantart, az elszámolás során ezeket külön kell kezelni. Fontos, hogy minden adat egyezzen a könyvelési és nyilvántartási dokumentumokkal.

Az elszámolás pontos menete függhet a felek közötti szerződéstől, valamint attól is, hogy a partner milyen formában (alkalmazottként, vállalkozóként) vesz részt a munkában.

❓ Gyakran feltett kérdések

Kell-e áfát fizetni partnerhasználat után?

Nem feltétlenül – ez a szerződés jellegétől és az elszámolás típusától függ.

Legalább útnyilvántartás és egy írásos megállapodás szükséges.

Felelősségi kérdéseket mindig célszerű előre lefektetni írásban.

Spórolj százezreket útnyilvántartással – próbáld ki 14 napig ingyen!

Automata útnyilvántartó app

Apple App store
Google Play store

AI útajánlás vagy pótlás