Tartalomjegyzék
Hogyan működik?
A partnerhasználat elszámolása azt takarja, hogyan történik pénzügyileg és adminisztratívan a céges autó partner általi használatának nyilvántartása. Ide tartozik a használat időtartama, célja, megtett út, és esetleg az üzemanyag- vagy amortizációs költségek megtérítése is.
Amennyiben a partner saját költségén tankol vagy karbantart, az elszámolás során ezeket külön kell kezelni. Fontos, hogy minden adat egyezzen a könyvelési és nyilvántartási dokumentumokkal.
Az elszámolás pontos menete függhet a felek közötti szerződéstől, valamint attól is, hogy a partner milyen formában (alkalmazottként, vállalkozóként) vesz részt a munkában.
❓ Gyakran feltett kérdések
Kell-e áfát fizetni partnerhasználat után?
Nem feltétlenül – ez a szerződés jellegétől és az elszámolás típusától függ.
Mivel kell igazolni a partnerhasználatot?
Legalább útnyilvántartás és egy írásos megállapodás szükséges.
Mi van, ha a partner hibát követ el a használat során?
Felelősségi kérdéseket mindig célszerű előre lefektetni írásban.