Autóutak helyett ezentúl a lakott területeken várható több traffipax

2018.01.10.

 

2018-ban lényegesen kevesebbszer lehet majd autóutak és autópályák felüljáróiról, hídjairól sebességet mérő rendőrökkel találkozni- írja a 112Press.

A hír szerint az autópályákról a lakott területekre vezénylik a sebességmérő rendőröket. Az átcsoportosítások után a lakott területeken, illetve fokozottan balesetveszélyes, jellemzően kétsávos utakon lesz gyakoribb az ellenőrzés. A döntés racionalitását az adja, hogy egy lakott területen belüli 20 százalékos sebesség-túllépés jóval nagyobb károkat okozhat, mintha egy olyan osztott pályás szakaszon történne meg, ahol sem szembejövő forgalom, sem gyalogos nincs.

Ez jó hír lehet az országúton gyakran közlekedőknek, de nem jelenti azt, hogy fellélegezhetnek a gyorshajtók, hiszen a fix telepítésű sebességmérő berendezések továbbra is működnek. Remélhetőleg az új intézkedések hatására viszont lakott területen belül a kerékpárosok és a gyalogosok is nagyobb biztonságban lesznek.

Alapvetően nagyon megoszlanak a vélemények a gyorshajtással kapcsolatban. Valaki a büntetéseket tartja aránytalanul magasnak, míg a gyorshajtással járó baleseti kockázatokat kicsinek. Valaki pedig éppen ellenkezően gondolkodik, még erősebben szankcionálná a gyorshajtási vétséget. A baleseti statisztikák pedig általában kibogozhatatlanok. Ez azzal  magyarázható, hogy sokszor a relatív gyorshajtás, azaz az útviszonyoknak nem megfelelőn megválasztott sebesség okozta balesetek száma a nagyon magas, és ezt hol egy kalap alá veszik az előírt sebesség túllépése okozta balesetekkel, hol nem.

Mielőtt állást foglalnánk ebben a kérdésben, érdemes körültekintően tájékozódni. Több aspektusból is vizsgálódhatunk a gyorshajtást illetően. A sebességtúllépés kapcsán kiszabható büntetés megállapításában a gyorshajtás büntetés kalkulátor  lehet segítségünkre.

Ám a gyorshajtás másfajta következményeként érdemes tisztázni, pontosan mivel is jár, és milyen súlyos balesetet okozhat, ha a megengedett sebességnél valamivel gyorsabban megyünk.

A fékút kalkulátor  pedig ezt számolja ki helyettünk, és még a számok az értelmezésben is segít. Például ha száraz úton átlagos reakcióidővel használt gumikkal 50km/h helyett 65 km/h-val hajtunk, egy hirtelen elénk kerülő akadálynál, ami előtt még 50 km/h sebességgel épp megtudtunk volna állni, 65 km/h sebességnél olyan erővel ütközünk neki az akadály szempontjából nézve,  mintha egy emeletes lakóház 3. emeletéről esett volna le.

Érdemes tehát átgondolni nekünk megéri-e a megengedett és az útviszonyoknak megfelelő sebesség túllépése, és milyen előnyökkel és kockázatokkal jár nem betartani a sebességkorlátokat.

 

Tetszett a cikk?



Hasonló bejegyzések

Oszd meg ismerőseiddel

A blogról

2005 óta blogolok olvasóimnak, elsősorban az útnyilvántartásról és a hozzá kapcsolódó dolgokról, programfejlesztésünkről, ügyfélszolgálati és értékesítési tapasztalatainkról. Szívesen osztom meg humoros formában tapasztalataimat cégvezetői szemmel az élet nagy dolgairól is – ha kell, keményen beleállva a témába – kendőzetlen, saját gondolatokkal.

“Eredeti tartalmat írok, nem másokét osztom meg.”

Barazsy Ákos
27 017
Olvasók száma
2007Üzleti kategóriaÖsszesített 3. Hely
HVG Goldenblog