“Majd hívom az informatikust!”

2017. augusztus 9.

 

Ahogy már korábban meséltem, Péter kollégám szabadságának idején én vagyok a helyettes az ügyfélszolgálton. Ez az egy hét minden szempontból hasznos szokott lenni, hiszen ilyenkor megismerkedhetek olyan ügyekkel, amelyek önmagukban nem említésre méltóak, mégis gondolatébresztőnek kiválóak lehetnek.

A következő történet is ezek közé az esetek közé tartozik:

A telefonáló azzal a problémával keresett meg, hogy nem jön ki a hó végi útnyilvántartása. El is kezdtem sorolni mi lehet a probléma forrása: paraméterezési, vagy értelmezési rendellenesség húzódhat meg a háttérben, hol keresse, stb.

Az ügyfél azonban – valószínűleg idő, esetleg kedv hiányában – láthatóan nem kezdett bele a hiba feltárásába, az ötleteket elvetve annyit mondott inkább, hogy hívja az informatikust, oldja meg ő. Finoman szóltam neki, hogy véleményem szerint a fennakadást valószínűleg nem informatikai jellegű hiba, sokkal inkább rossz beállítás okozhatja, és újra elkezdtem sorolni mit kéne ellenőrizni.

Folytattuk a feltárást, ám nemsokkal utána ismét rövidre akarta zárni az ügyet, hogy inkább hívja az informatikust. Kicsit határozottabban hívtam fel a figyelmét,  hogy az informatikus a program működését tudja ellenőrizni, a beállításokat neki kell helyesen megadni. Olyan ez, mint amikor valaki mondjuk excel táblában számol, ha nem jön ki a végeredmény nem a Microsoft ügyfélszolgálatot hívjuk fel, hogy nem jól ad össze a program, hanem elkezdjük bogarászni egyenként a sorokat.

Ám amikor harmadszorra is az informatikust emlegette, úgy döntöttem nem magyarázom neki tovább, mert azt éreztem ezt inkább alibiként mondja, hogy ne kelljen a hibával, és a program helyes beállításával foglalkozni.

Ne az informatikust hívja! – nyomatékosítottam…

A RoadRecord NAV-álló útnyilvántartást hivatott készíteni, de erre csak akkor van lehetőség ha minden változó helyesen van megadva.  Az informatikus nagyon ritka esetben tudja megszüntetni a fennakadást, hiszen az ő dolga a szoftver megfelelő működésnek ellenőrzése, nem pedig az ügyfél helyett való gondolkodás, vagy a program állítgatása.

Fennakadás esetén ügyfélszolgálatunk a többéves rutin segítségével könnyen rámutat a beállításbeli hibákra, azonban ehhez az ügyfél kooperációjára is szükség van.

A RoadRecord úgy van tervezve, hogy azonnal jelezze, sőt ne is engedje tovább az ügyfelet, ha rosszul állít be valamit, például a tankolást, hiszen a cél, hogy a pontos adatokkal egy tényleg NAV-álló dokumentumot hozzon létre. Ellenkező esetben egy gyakorlott NAV-ellenőr fél perc alatt találja meg a hibákat, ami ügyfeleink figyelmét esetleg elkerülheti.

Így nem érdemes megspórolni az időt, és az energiát a program megfelelő beállítására, hiszen végeredményben csak bukni fogunk rajta, ha ez nem így történik. Azzal, hogy szakítunk időt a helyes beállításokra, nemcsak az informatikus órabérét, hanem a NAV-büntetést is megspóroljuk.

Tetszett a cikk?



Hasonló bejegyzések

Oszd meg ismerőseiddel

A blogról

2005 óta blogolok olvasóimnak, elsősorban az útnyilvántartásról és a hozzá kapcsolódó dolgokról, programfejlesztésünkről, ügyfélszolgálati és értékesítési tapasztalatainkról. Szívesen osztom meg humoros formában tapasztalataimat cégvezetői szemmel az élet nagy dolgairól is – ha kell, keményen beleállva a témába – kendőzetlen, saját gondolatokkal.

“Eredeti tartalmat írok, nem másokét osztom meg.”

Barazsy Ákos
24 995
Olvasók száma
2007Üzleti kategóriaÖsszesített 3. Hely
HVG Goldenblog