Üdvözöllek a XXI. században!

Van az a mondás, hogy “Aki megelőzi a korát, az szembe kerül a saját korával”.

Nos, ahogyan a vevőkörünket elnézem, ez fordítva is igaz: “Aki lemarad a korától, az szembe kerül a saját korával”.

Mire gondolok?

Tudni kell, hogy alapvetően a vásárlóink köre a 35-55 éves korcsoportból kerül ki, ennek megfelelően néha nagyon nehéz a modern technikát tálalni azoknak is akik már évek óta használják, elvárják, sőt igénylik a legmodernebb megoldásokat (pl. külföldi példákon keresztül) és ugyanakkor jól kiszolgálni azokat, akik egy emailhez sem tudnak mellékletet csatolni…

Nemcsak az útnyilvántartó programunk fejlesztésekor okoz ez sokszor olyan döntési kényszert, amikor pl. én már rég bevezettem / megváltoztattam volna valamit, de közben meg érzem, hogy a piacunk erre nincs még kész…

Elő is fordul, hogy olyan éles kritikákat kapunk a modernebb technikát igénylőktől, amire én is csak azt tudom mondani, hogy “igazad van, de mit csináljak, ha az ügyfélkör 70%-a erre még nem érett?”

Ez a szép a cégvezetésben, a termékfejlesztésben! Döntéseket kell hozni, aztán egyszer kiderül, hogy jó döntéseket hoztunk, vagy rosszabbakat… (egyelőre jónak tűnik)

0510879f48eeedb8f73b812b0ee6aaa6

  • Én már rég bevezettem volna a kártyás fizetést is, de azon kívül, hogy drága, egy csomó más profitnövelő ellenérv miatt sem vezettük be (megrendeléskor sokan össze-vissza kattintgatnak mindenre)
  • A mostani gigaprojektünkön 3 éve gondolkodom, de végül úgy lettem vele (lesz, ami lesz alapon), hogy megcsináljuk, és nőjön fel a piac hozzá, bízunk a sikerben
  • Külföldön teljesen normális, hogy egy előfizetést ha nem mondanak le, akkor automatikusan megterhelik a kártyát a következő előfizetési díjjal. Itthon épp bevezettük ennek finomított verzióját, hogy automatikusan küldünk egy díjbekérőt, ha nem mondja le az előfizetést (előtte egy hónapig kampányolunk, hogy ez fog történni) – mi az első reakció? Miért küldtünk díjbekérőt, Ő nem rendelt semmit…
  • A minap kaptam egy kedves emailt, hogy “Hülye vagy? Miért küldesz nekem hajnal 2:31-kor emailt? Felkeltem rá és a 3 gyerek is!”

Nos, amíg én tucatjával kapok éjszaka emailt a világ minden tájáról (és nem kelek fel rá, mert le van halkítva a telefonom meg minden), nem gondoltam volna, hogy a hírlevél éjszakai kiküldése egyeseknek ilyen traumát okoz.

Ilyenkor el sem tudom képzelni, hogy a postafiók milyen riasztási rendszerrel van összekötve, hogy felkel az egész család, és csak reménykedni tudok, hogy a szomszédok nem erre keltek…

Egy szó mint száz: a technika gyorsabban fejlődik mint ahogy az emberek alkalmazkodni tudnának hozzá, pedig aki üzletileg lemarad, az kimarad.

Ébresztő emberek!

“A kőkorszak sem azért ért véget, mert elfogyott a kő.” :)

Tetszett a cikk?



Hasonló bejegyzések

Oszd meg ismerőseiddel

A blogról

2005 óta blogolok olvasóimnak, elsősorban az útnyilvántartásról és a hozzá kapcsolódó dolgokról, programfejlesztésünkről, ügyfélszolgálati és értékesítési tapasztalatainkról. Szívesen osztom meg humoros formában tapasztalataimat cégvezetői szemmel az élet nagy dolgairól is – ha kell, keményen beleállva a témába – kendőzetlen, saját gondolatokkal.

“Eredeti tartalmat írok, nem másokét osztom meg.”

Barazsy Ákos
22 886
Olvasók száma
2007Üzleti kategóriaÖsszesített 3. Hely
HVG Goldenblog