Veszélyes, hogyan viselkedsz vevőként

Mivel a 2016-os évre megfogadtam, hogy bármilyen céges- vagy magánvásárlás előtt alaposan megnézem, hogy kivel állok szóba, aktívabban használom az elmúlt 10 év alatt felgyűlt információkat melyeket a különböző cégeim termékeinek értékesítései közt rögzítettünk.

Igen, a MiniCRM rendszerről beszélek, amibe kegyetlenül mindent rögzítünk, így mára már kb. 50.000 cég vagy személy története található meg!

Akár én szeretnék venni valamit – vagy éppen valaki megkeres valamilyen ajánlattal, a facebook, a weblap, esetleg a céginfó lekérdezése előtt a saját rendszerünkben megnézem, hogy mit tudni a cégről. Mára már jó eséllyel benne van az aki számít, és jól lehet látni különböző reakciókból és kommunikációkból, hogy az adott cég / személy hogyan viselkedik vevő(jelölt)ként, ez alapján már el is dőlt, hogy szóba akarok-e állni vele!

Ugye milyen fontos az etikus viselkedés, akkor is, ha én vagyok a magas lovon ülő vevő?

zaposljavanje-str

Elárulok pár tipikus esetet, melyet ha meglátok a CRM-ünkben, már biztosan szóba nem állok az illetővel (durvább esetekben már eladni sem adunk el neki semmit):

  • “nemérdekelvisszhall” – és ránk teszi a telefont
  • állandóan kinyomja a hívásunkat
  • felveszi a telefont és nem szól bele
  • elmenti a számunkat és nem veszi fel soha többé, de másik számról felveszi (mert egy “nem”-et sem tud kinyögni)
  • nem válaszol semmilyen megkeresésre (pl. sosem hív vissza)
  • letagadtatja magát, üzenget munkatársakkal, túráztat
  • hazudik
  • megadott telefonszám ki van kapcsolva a forgalomból
  • kis betűkkel írja le a saját nevét feliratkozáskor
  • úgy ír nekem levelet, hogy a megszólításban durván elírja a nevem
  • több kommunikációja alapján is bunkó vagy pszichopata
  • nem fizette ki egy számláját vagy jelentősen késett előzetes jelzés nélkül
  • legkisebb probléma esetén is előbb fenyegetőzött perrel minthogy a megoldásra lett volna kíváncsi
  • a weblapján azt hirdeti, hogy mennyire milliárdos a cége, nálunk pedig ki van akadva pár tízezer forinton
  • aki gusztustalanul alkudozik
  • aki akkor is negyed órát tajtékzik a telefonban, amikor már tudja, hogy nincs igaza
  • akinek a gyereke / szülője veszi fel a mobilját
  • aki sokáig döntésképtelen
  • aki a leiratkozási link használata helyett egyből küld egy fél oldal fenyegetést, hogy mi lesz ha nem töröljük az adatait

És kiktől szeretek vásárolni? Ez lesz a témája egy következő bejegyzésnek!

Tetszett a cikk?



Hasonló bejegyzések

Oszd meg ismerőseiddel

A blogról

2005 óta blogolok olvasóimnak, elsősorban az útnyilvántartásról és a hozzá kapcsolódó dolgokról, programfejlesztésünkről, ügyfélszolgálati és értékesítési tapasztalatainkról. Szívesen osztom meg humoros formában tapasztalataimat cégvezetői szemmel az élet nagy dolgairól is – ha kell, keményen beleállva a témába – kendőzetlen, saját gondolatokkal.

“Eredeti tartalmat írok, nem másokét osztom meg.”

Barazsy Ákos
22 855
Olvasók száma
2007Üzleti kategóriaÖsszesített 3. Hely
HVG Goldenblog