Gyökérkezelés

Nem, ez nem fogorvosi téma lesz, hanem azokról lesz szó, akik az ügyfélszolgálaton a címben megnevezett módon viselkednek vélt- vagy valós problémájuk előadása közben…

Mielőtt valaki megszólna, hogy ilyen gondolatokkal mi milyen cég vagyunk – vagy milyen cégvezető vagyok én -, hogy nemcsak gondolok ilyeneket, hanem a céges blogba büszkén le is írom…

Üzenem Nekik: tudatos.index

Nem, nem vagyok antiszociális, épp az ellenkezője: szociális és üzleti szempontból alakult ez ki.

Nem én találtam ki, hanem bizonyos Ügyfelek hozták ki belőlem / belőlünk a gondolatot, a gyakorlatot.

Ugyanis megfigyeltem, ha egy gyökér vagy paraszt “udvariatlan” (= nem a megfelelő stílusban beszélő) Ügyfél ír emailt vagy telefonál be az Ügyfélszolgálatra, akkor az adott kolléga egész napját elronthatja, még a nagy tűrőképességgel rendelkezőjét is!

Ezt pedig nem hagyom: sem emberileg nem szeretném, hogy itt kikészüljön bárki is, sem pedig üzletileg nem jó nekünk, hogy akár az ügyfélszolgálat, akár az értékesítés aznap ne olyan hatékonysággal végezze a munkáját ahogy az elő van irányozva.

Főleg, ha netalántán valaki más miatt rosszabbul bánnánk a következő – normális – Ügyféllel.

Ezek következményeit ugye már senkinek sem kell magyaráznom…

Tehát a “gyökérkezelés” receptje: aki nem tudja, hogyan kell ügyfélszolgálatunkon kultúráltan és konstruktívan viselkedni – akár fizető ügyfélként is – annak inkább nyitva az ajtó – szívesen visszautaljuk a pénzét is -, de inkább a konkurenciát szomorítsa, hiszen mindig vannak akik pénzért minden bevállalnak.

Lehet háborogni, de az egészségünk, az egészséges munkakörülményeink mindenek felett áll.

 

%   %   %

Megjegyzés: Ügyfélszolgálatunk (jellemzően ez Pétert jelenti) nagyon kedvesen bánik mindenkivel. Néha én szólok rá, hogy “ezt azért nem kellett volna hagyni”.

Én is nagyon kedvesen bánok mindenkivel. De mégis vannak akik utánam eltűnnek vagy inkább Pétert preferálják. Nem tudom miért. :)

 

Tetszett a cikk?



Hasonló bejegyzések

Oszd meg ismerőseiddel

A blogról

2005 óta blogolok olvasóimnak, elsősorban az útnyilvántartásról és a hozzá kapcsolódó dolgokról, programfejlesztésünkről, ügyfélszolgálati és értékesítési tapasztalatainkról. Szívesen osztom meg humoros formában tapasztalataimat cégvezetői szemmel az élet nagy dolgairól is – ha kell, keményen beleállva a témába – kendőzetlen, saját gondolatokkal.

“Eredeti tartalmat írok, nem másokét osztom meg.”

Barazsy Ákos
22 887
Olvasók száma
2007Üzleti kategóriaÖsszesített 3. Hely
HVG Goldenblog