Rendkívüli: az NGM előnyösen pontosította az operatív lízing szabályozását!

Öt-tíz cégautó esetén már több millió forint maradhat a vállalkozásoknál, mivel az NGM pontosította az operatív lízing szabályozását, így mostantól útnyilvántartással a járulékos szolgáltatásokhoz tartozó tételek áfáját is le lehet vonni! – számolt be ma az fn.hir24.hu cikke a Magyar Lízingszövetséghez eljuttatott NAV állásfoglalására hivatkozva.

Képernyőfotó 2012-05-10 - 19.13.02

A Nemzetgazdasági Minisztérium tájékoztatójában megerősítette, hogy a személygépkocsikat bérbe, illetve operatív lízingbe vevő adóalanyok jogosultak levonásba helyezni a személygépjármű bérbe, operatív lízingbe vételével összefüggésben felmerülő teljes ellenérték áfáját, azaz a teljes bérleti díj, és az ahhoz járulékosan kapcsolódó szolgáltatások (például szerviz, gumiabroncs-szolgáltatás, gépjárműmentés, stb.) általános forgalmi adóját is, amely kapcsolódó szolgáltatások folyamatosan felmerülő, illetve eseti jellegűek is lehetnek.


Az állásfoglalás azt is kimondja, hogy az adólevonási jogot nem befolyásolja az a körülmény sem, ha a lízingtársaság az egyes díjtételeket közösen – egy számlán – vagy egyedileg – külön számlákon – hárítja át ügyfeleire.


A Nemzeti Adó- és Vámhivatal által kiadott másik tájékoztató továbbá azt is megerősíti, hogy a személygépkocsik bérbe, operatív lízingbe vételét terhelő előzetesen felszámított áfa olyan esetekben is levonható 2012. január 1-jét követően, ha a bérleti, operatív lízingszerződés megkötésére ezt megelőzően került sor. Az adólevonási jogot tehát nem befolyásolja, hogy a lízingtársaság és ügyfele között a szerződés megkötése mikor, 2012. január 1-jét megelőzően vagy azt követően történt-e.

Egyik NAV állásfoglalás

 

Másik NAV állásfoglalás


Habár a cikkben azt említik, hogy 100% üzleti felhasználás mellett mennyi ÁFA spórolható meg, azért ha két lábbal állunk a földön, akkor beláthatjuk, hogy kevés olyan cég van, ahol a cégautót 100%-ban csak céges célra használják.

Ezt támasztja alá, hogy több, NAV ellenőrzést átélt érdeklődőnk mesélte el, hogy a 100%-os céges használatot a NAV egyszerűen életszerűtlennek minősítette, és nem engedte egyszerűen elszámolni!

Sajnos ezzel egyet kell értsek az esetek túlnyomó részében, ezért ügyfeleinknek azt szoktuk javasolni, hogy a céges használat ne legyen több 70-80%-nál akkor sem, ha nagyon csábító lenne még egy kis Áfa-t visszaigényelni… :)

Mennyit lehet megspórolni? Sokat!

Klikk ide, ahol kiszámítom, mennyit spórolhatsz útnyilvántartással!

Tetszett a cikk?



Hasonló bejegyzések

Oszd meg ismerőseiddel

A blogról

2005 óta blogolok olvasóimnak, elsősorban az útnyilvántartásról és a hozzá kapcsolódó dolgokról, programfejlesztésünkről, ügyfélszolgálati és értékesítési tapasztalatainkról. Szívesen osztom meg humoros formában tapasztalataimat cégvezetői szemmel az élet nagy dolgairól is – ha kell, keményen beleállva a témába – kendőzetlen, saját gondolatokkal.

“Eredeti tartalmat írok, nem másokét osztom meg.”

Barazsy Ákos
22 897
Olvasók száma
2007Üzleti kategóriaÖsszesített 3. Hely
HVG Goldenblog