“Itt vagyok, ragyogok, mint a fekete szurok!”

Egy kis üzleti iránymutatás a krónikus váratlan betoppanóknak.

Az elmúlt 13 évben minden üzleti vállalkozásom olyan volt, hogy nem igényelt üzletet, csak irodát.

Ilyen üzleti vállalkozás a RoadRecord útnyilvántartó program is: gyakorlatilag webes cég, nem üzletet, hanem irodát tart fent, a munkatársak otthonról dolgoznak, rendszerint összejárunk, de időnk nagy részét ügyfeleknél vagy elvonulós kreatív munkával töltjük, termékünket NEM üzletben lehet átvenni, hanem weblapunkon keresztül letölthető.

Mi a különbség az iroda és az üzlethelyiség között?

Üzlethelyiség = legalább egy eladó csak a betérő ügyfeleket várja, a helyiség kialakítása és a személyzet fel van készülve bármilyen váratlan ügyféllátogatásra, kiszolgálásra.

Iroda = nincs dedikált munkatárs kijelölve váratlan ügyféllátogatásra, nincsenek ennek megfelelően öltözve, és nem is várják ide az ügyfeleket előzetes időpontegyeztetés nélkül, mert a termék kiszolgálása NEM az irodából van megoldva. Ennek ellenére itt is célzott munka folyik, amit nem szeretnek a munkatársak megszakítani váratlan eseményekkel.

Miért írom ezt le?

Mert az elmúlt időszakban megszaporodott a váratlan “becsengetések” száma: “Jó napot kívánok, erre jártam, láttam az irodájuk címét, gondoltam beugrok egy RoadRecordot megnézni, és még csak azt szeretném megkérdezni, hogy….”

NE!

Mindkettőnknek kínos helyzet, amikor kiderül, hogy ez most nem egy idevaló látogatás.

Nyilvánvalóan az irodai munkatárs próbál udvariasan eleget tenni az ügyfél kívánságának, de ez a helyzet mindkét oldalról szorongásokkal lesz tele.

De egyáltalán: ha valahová “beugrok”, akkor nem jelentkezem be előtte? Miért gondolnám, hogy az ott dolgozók csak engem várnak és örömmel dobnak el mindent a kedvemért, amikor egyébként van egy világosan lefektetett irányított folyamata a vásárlásnak?

Ezért került ki a tegnapi eset után a weblapunkra az irodánk címéhez, hogy

“Irodai ügyfélfogadás csak előzetes bejelentkezés után!”.

Egyébként mit gondolsz, vásároltak valaha is az ilyen betérők?

Jól gondolod: SOHA!

Tetszett a cikk?



Hasonló bejegyzések

Oszd meg ismerőseiddel

A blogról

2005 óta blogolok olvasóimnak, elsősorban az útnyilvántartásról és a hozzá kapcsolódó dolgokról, programfejlesztésünkről, ügyfélszolgálati és értékesítési tapasztalatainkról. Szívesen osztom meg humoros formában tapasztalataimat cégvezetői szemmel az élet nagy dolgairól is – ha kell, keményen beleállva a témába – kendőzetlen, saját gondolatokkal.

“Eredeti tartalmat írok, nem másokét osztom meg.”

Barazsy Ákos
22 889
Olvasók száma
2007Üzleti kategóriaÖsszesített 3. Hely
HVG Goldenblog