Ez a gondolat jelenti cégednek az életet vagy a halált.

Ebben a bejegyzésben egy Görög kertész mutat rá arra, hogy mi az az egyszerű tény, ami miatt az Ő szállodája dübörög, míg a többi haldoklik… ez a gondolat a kulcsa a Te céged sikerének is!

Feleségemmel eldöntöttük, hogy egy hétre szabadságra megyünk, Kréta szigetét választottuk.

A szállás kiválasztásánál a legfontosabb kritérium nekem, hogy legyen használható internet (nyaralás közben is rajta tartom a szemem a cégen, feleségem pedig esténként számláz :) ), amúgy legyen normális, úgyis csak aludni járunk oda.

A 3 csillagos megoldások nekem meg is felelnek, ki is választottam hosszas keresgélés után a megfelelőnek tűnőt, képek alapján is minden rendben volt vele, Wi-Fi a szobában…

Megérkezésünkkor már kicsit meglepődtünk – habár a neten található képek igazak voltak – de minden más szomorú tapasztalatot nyújtott: a környék nem nyaraláshoz való, a fürdőszoba koszos, hajszálak a fürdőkádban, elduguló lefolyó, az akasztók épp kiestek a falból, az ágy kényelmetlen, és ami a legfontosabb: a Wi-fi nem működött! Mentségükre legyen mondva, hogy még este próbálták megcsinálni, de minél többet beszélgettem a recepcióssal, annál erősebb volt a gyanúm: ez nem mostani hiba, hanem mindig fennállt – és tudtak róla – esélyem sincs, hogy ez használható legyen!

Reggel jeleztem Neki, ha ez nem oldódik meg azonnal, akkor másik szállót kell választanom – nemcsak netfüggő vagyok, de nekem személyesen fontos az útnyilvántartó programos bizniszem és elvonási tüneteim vannak, ha nem foglalkozom vele -, amire egy kicsit óbégatott, de alapvetően normális volt.

Ekkor még nem láttam a reggelit.

Ilyen minősíthetetlen tálalást és kaját még az életemben nem láttam – pedig én megettem Thaiföldön az utcáról fogott macskát is az ottani árusoktól – nem titkoltan az előző-előző napi maradékok voltak ott fonnyadva és olyan felvágott(?) volt, amit a kutyámnak sem adnék oda. Éhes voltam, de nem bírtam enni!

Abban a pillanatban jeleztem, hogy az internetes probléma sztornó, most kijelentkezem. Borzasztó hotel volt, egyetlen pozitívum, hogy próbáltak segíteni, de semmire nem mentem vele.

Ide NE menj soha, tipikus példája annak, amikor valami papíron jó, de amúgy kerülendő: Hotel Atki Corali

Annyit még megengedtek, hogy a “hall”-ban az épp működő neten keressek egy másik szállodát, 10 perc múlva már a taxiban ültünk…

Megérkezve épp a szállótulajdonos volt a recepción és elmondtam Neki, hogy olyan szobát keresünk, ahol van net – és az előbbiekből okulva – ehető legyen a reggeli.

Habár a belépésünkkor is olyan atmoszféra fogadott, hogy nehezen tudtam elképzelni, hogy bármi baj lesz itt – éreztem, hogy ez jó lesz -, de azért legyünk óvatosak.

A tulaj egyébként szimpi kis emberke volt, mindjárt meghívott minket a kertbe egy kávéra és beszélgetni kezdett velünk.

Elmondta, hogy Ő alapvetően kertész, később kezdett a szálloda bizniszbe. Ez látszott is, érdemes megnézni a képeket amiket csináltam! Ha már ott vagy lájkold légyszi a facebook oldalunkat is :)

Képek itt.

Beszélgetésünkből kiderült, hogy most azért ül itt velünk, mert nem fogja addig megmutatni a szobát amíg nincs kitakarítva(!), és mindjárt végez a takarítónő. Hm… szállodáshoz méltó gondolkodás!

Ahogy beszélt, amiket gyorsan körbenézve tapasztaltam, nem győztem hangsúlyozni, hogy mennyire gratulálok mindenhez amit itt létrehozott, mert ezen látszik, érzem, hogy ez rendben van és sok munka van benne, ahol jól fogom érezni magam, ezért én sokkal több pénzt is adnék!

Ezt érzi az ember és kész. Tudom milyen odaadás kell ehhez – én is ezt vallom – csak az útnyilvántartó bizniszben.

És most jön a lényeg:

Elmondta, hogy Görögországban mennyire érzik a válságot – minden Hoteles nyavajog, de Ő nem, mert Neki a biznisze még felfelé is ível!

Vajon miért?

Mert Ő nem úgy néz a hoteljára mint egy termék, hanem neki fontos a “human being”, azaz kb. lelke van benne. Neki belülről jön az, hogy jól érezze magát a vendég és UTÁNA megkérje ennek az árát, és NEM FORDÍTVA: pénzt akar keresni és ezért nem árt ha a vendég jól érzi magát.

Érzed ezt a hatalmas különbséget?

Ez az az apróság, ami különbözővé teszi a végeredményt, ezen dől el, hogy az egyik szálló döglődjön, a másik pedig felfusson. Bajban domborodik ki az erőfeszítés hozadéka.

Állj meg egy pillanatra és olvasd el még egyszer, mert ez az a gondolat, ami pl. a legsikeresebb céggé tette többek közt az Apple-t annyira, hogy a PC gyártók nem tudnak mit kezdeni vele, mert Ők nem értik ezt a gondolatot, és ez érződik a termékeiken is!

“Neki belülről jön az, hogy jól érezze magát a vendég és UTÁNA megkérje ennek az árát, és NEM FORDÍTVA: pénzt akar keresni és ezért nem árt ha a vendég jól érzi magát.”

Én ugyanígy vagyok ezzel a gondolattal, úgy bólogattam, hogy majd le esett a fejem, de ekkor már TUDTAM, hogy a szoba is tuti rendben lesz mint minden más, és NEKEM EZ KELL! Ez a gondolkodás kell, én ott akarom elkölteni a pénzem, ahol nem fogyasztóként, hanem vendégként gondolnak rám!

Persze a szoba (és az internet) tökéletesen rendben volt, komolyan mondom, hogy kevés ilyen színvonalas helyen jártam életemben, ezért a pénzért pedig nemcsak megéri, hanem EL KELL JÖNNÖD: May Beach Hotel

Fordítsd le ezt a gondolatot a Te bizniszedre, szemléltetem, hogy én hogy tenném.

Ugyanaz történt mint például az útnyilvántartó programok piacán: papíron szép és olcsó, használat közben pedig utálom és megbánom. Ez a szállás kicsit drágább volt (tényleg nem sokkal) viszont a különbséget zongorázni lehetett, és szerettem, itt ki tudom magam pihenni.

Amikor látták, hogy notebookal a hónom alatt igyekeztem le a kertbe megírni ezt a bejegyzést, utánam szólt a recepciós, hogy “tudom az internet kódot?”  :)

Apróság, ingyen van, de vendégmarasztaló.

Tetszett a cikk?



Hasonló bejegyzések

Oszd meg ismerőseiddel

A blogról

2005 óta blogolok olvasóimnak, elsősorban az útnyilvántartásról és a hozzá kapcsolódó dolgokról, programfejlesztésünkről, ügyfélszolgálati és értékesítési tapasztalatainkról. Szívesen osztom meg humoros formában tapasztalataimat cégvezetői szemmel az élet nagy dolgairól is – ha kell, keményen beleállva a témába – kendőzetlen, saját gondolatokkal.

“Eredeti tartalmat írok, nem másokét osztom meg.”

Barazsy Ákos
22 859
Olvasók száma
2007Üzleti kategóriaÖsszesített 3. Hely
HVG Goldenblog