Egyik kedvenc sztorim az útnyilvántartás értékesítése során

Éppen kiküldtem pár évvel ezelőtt az egyik Magazinunkat, amiben többek közt az értékesítésünk magas hatékonyságát fényeztem, amikor megszólal a telefon.

– Jó napot kívánok, Barazsy Ákossal szeretnék beszélni.
– Tessék parancsolni.
– Most olvasom itt ezt a cikkét, de Barazsy Úr, minek írogat ilyen hülyeségeket, amikor csapnivaló az értékesítésük… itt álltam készen a vásárlásra, de – hiába ígérték – senki nem keresett Önöktől hónapok óta… már teljesen elment a kedvem Önöktől…
– Érthetetlenül állok az események előtt, milyen néven iratkozott fel?
– Mondom:……..  (épp a kertünkben sétáltam, közben loholtam a gépemhez és a MiniCRM rendszerünkbe írtam be a diktált adatot)
– Megvan! – válaszoltam – a probléma abból adódhatott, hogy rosszul adta meg Ön a számát, kollégám nem tudta felhívni Önt, ezért – sablonlevelünk van az ilyen esetre – küldött Önnek egy e-mailt, hogy adja meg a számát pontosan, hogy felhívhassuk!
– Ne mondja már, én nem kaptam semmi ilyen levelet, és válaszolni is szoktam mindenre!
– Rendben van, nézzük az előzményeket, Ön 2007. november 18.-án 11:48:34-kor kapta meg a levelet (azt is látom, hogy megnyitotta – de ezt nem mondtam :) ).
– Na erre kíváncsi vagyok – mondta kicsit ingerültebben – várjon, azonnal megnézem…!  (10 másodperc múlva)  …Basszus… a fenébe… tényleg… elnézést, erre a levélre tényleg nem válaszoltam… most akkor mi legyen?
– Semmi. Mivel azt állította, hogy szerette volna megvenni a programunkat, itt és most tudom rögzíteni a vásárlását, milyen névre írhatjuk a számlát? :)

Szerinted volt ellenkezés?

Mi történt valójában?

  • Egy Ügyfél felhívott felháborodva, gyanítva, hogy hülyeségeket írok a blogban, és rossz értékesítést vélelmezett rólunk
  • Valamely munkatársammal történő minden egyéb kommunikáció nélkül egy pillanat alatt meg tudtam nézni a MiniCRM-ben, hogy mi történt korábban az Ügyféllel, ki foglalkozott Vele, mikor próbáltuk meg hívni, mikor és milyen e-mailt kapott erről…
  • Többször előforduló szitukra előre megírt sablonleveleink egyikét megkapta az Ügyfél – 3 másodperces munkával…
  • A levélküldés pontos és ellenőrizhető megnevezése után megfordítottam az Ügyfelet – miután rájött, hogy Ő hibázott, ráadásul minket gyanúsított…
  • A legkönnyebb eladni egy olyan érdeklődőnek, aki épp akkor blamálta magát…
  • Amíg a MiniCRM rendszere nélkül bármely értékesítő a hibás telefonszámos megkeresést simán kidobta volna, addig mi – akár hónapok múlva is – simán eladunk… ezért van lassan 3000 Ügyfelünk…

Tetszett a cikk?



Hasonló bejegyzések

Oszd meg ismerőseiddel

A blogról

2005 óta blogolok olvasóimnak, elsősorban az útnyilvántartásról és a hozzá kapcsolódó dolgokról, programfejlesztésünkről, ügyfélszolgálati és értékesítési tapasztalatainkról. Szívesen osztom meg humoros formában tapasztalataimat cégvezetői szemmel az élet nagy dolgairól is – ha kell, keményen beleállva a témába – kendőzetlen, saját gondolatokkal.

“Eredeti tartalmat írok, nem másokét osztom meg.”

Barazsy Ákos
22 872
Olvasók száma
2007Üzleti kategóriaÖsszesített 3. Hely
HVG Goldenblog