2 végzetes tévedés a kiküldetési rendelvénnyel kapcsolatban
2009. február 1.-től magánautókra is meg kell fizetni az új cégautóadót, azonban a törvény lehetőséget ad arra, hogy aki kiküldetési rendelvényt vezet és az APEH által megállapított árakon számolja el költségeit, az menetesül a cégautóadó alól!
A lehetőséggel sokan élnek is, a mechanikusabb emberek lerohanták a nyomtatványboltokat, a modern technikát használók pedig minket, hiszen a RoadRecord útnyilvántartásból gombnyomásra készíti a kiküldetési rendelvényt.
Ezzel párhuzamosan kaszálnak az eredetvizsgáló cégek is - mint ahogy jelezték -, mert aki megteheti, pánikszerűen íratja át az autóját cégesről magánra.
Legtöbbször nem a 7-15.000 Ft extra adókiadás miatt (ami egy casco ára ugyebár), hanem mert itt tart a morál: unják már az emberek, hogy dilettáns kormányunk saját megszorításukat hangoztatva továbbra is költségszámla nélkül vesznek fel nagy lóvékat "kiadásaik" fedezésére, és pofátlanul 14 millás luxusautók vásárlását próbálják meg eltüntetni a közvélemény elől, miközben a közvélemény napról-napra él - és reménykedik.
Megértem (és örülök
), hogy sorban állnak a vevők az ajtónk előtt, kezeljünk most 2 tipikus félelmet:
"A kiküldetési rendelvény szigorú számadású bizonylat! "
- Nem az, ez téveszme. Egyszerűen csak 2 példányban kell kinyomtatni, alá kell írni, és meg kell tartani 1-1 példányt a cégnek és a tulajdonosnak.
"Egy évben csak 44 napot lehet kiküldeni valakit kiküldetési rendelvénnyel!"
- Határozottan nem. A munka törvénykönyvében van erről szó, de ennek semmi köze a kiküldetési rendelvényhez, azt korlátlanul lehet alkalmazni! A tévhit onnan jön, hogy valóban létezik egy 44 napos határ, de az arra vonatkozik, hogy ha 44 napnál tovább alkalmazza a cég egy munkatársát a munkaszerződéstől eltérő munkához, akkor munkaszerződést kell módosítani…














(35 szavazat, átlag: 3.69 a 5)
2009 február 16, 23:47
Pontosan.
2009 február 17, 09:58
Ez szörnyű és még tovább növeli az adminisztrációt, valamint a büntetés lehetőségét.
2009 február 17, 20:16
Köszönöm a 2 témával kapcsolatos pontos felvilágosítást. A 44 naprol nem régen hallottam pontosan a téves \”diagnozist\”, akkor nem is akartam elhinni és milyen jól tettem.
2009 február 18, 00:00
Én még mindig ott látom a problémát, hogy az APEH szerint az egyszemélyes kis egyéni vállalkozók nem írhatnak kiküldetési rendelvényt maguknak, mert nem munkáltatók. Pedig amikor meg kell fizetni a járulékokat, akkor nem csak az egyéni járulékokat kell megfizetniük, hanem a foglalkoztatói nyugdíj és egészségbiztosítási járulékokat is. Félreértés ne essék, én nem a luxus autón járókra gondolok, hanem arra a nyugdíjas hűtőgépszerelőre és sok kényszer vállalkozóra, akik eddig sem orrvérzésig írták a kilómétereket. Bruttó bevételük néha még a havi 80-100 ezerFt-ot sem érte el. Na ezt az adózói csoportot teljesen ellehetetlenítette ez a kiküldetési rendelvényes cirkusz. Sajnos a környezetemben sorra adják vissza e miatt a rendelkezés miatt a vállalkozói igazolványukat ezek a valóban kétkezi munkából élő valamikori kisiparosok, most vállalkozók. Ezzel a rendelkezéssel is csak a fekete gazdaság erősítése történik, mert ha csöpög a csap, vagy elromlott a kávéfőző ezután is meg kell csináltatni sok embernek, mert nem tud újat venni, a régi szaki pedig életet tud általában lehelni beléjük, vagy toldozva-foltozva működő képessé teszi a dolgokat. Csak ha feketén dolgozik, biztos hogy nem tud számlát írni, és nem fog adózni sem. Siralmas a helyzet!!!
2009 február 18, 07:41
A tagok esetében is lehet kiküldetési rendelvény?
Céges autó esetén, ha megfizetik a cégautó adót, akkor is kell személygépkocsi menetlevelet vezetni, a többi költség elszámolása miatt és még üzemanyag számla is!
2009 február 18, 09:23
Tisztelt Barazsy Ákos!
A nagy lóvék felvételével kapcsolatos megjegyzés helytálló. De meg kéne nézni, hogy az autók terén a kormányzaton kívül kiknek vannak ilyen értékű - nem páncélozott autóik - és mennyi adót fizetnek be az államkasszába. Vagy az nem volt probléma, amikor O.V. a hatalma alatt 3 autót tartott fenn közpénzen saját használatára?
Miért nevezed dilettánsnak a kormányt? Az ellenzék sem tudna mást tenni - mint amit ez a kormány csinál. Az állandó ködösítést már megszokhattuk O.V-tól. Neki és alattvalóinak fogalmuk sincs, hogy mit kellene csinálni, ezért kénytelen ködösíteni, uszítani, mert abban bízik, hogy a választásokig rendeződnek a dolgok, és utána lesz megint lehetőségük a (f)osztogatásra.
Legközelebb próbálj meg pártatlanul megnyilvánulni a témákban.
Eddig gondolkodtam a program megvásárlásán, de ezek után le teszek róla - mert lehet hogy ez is csak egy ködösítés.
2009 február 18, 09:31
Kedves Zoltán!
Igazad van amit abban írtál - egyik kutya, másik eb.
Azonban ez az én blogom, az én véleményemet írom meg, és kérlek ne utasítgass arra, hogy mit írjak ide.
Indíts Te is blogot, és oda azt írsz amit akarsz, ígérem én sem fogok beleszólni a témaválasztásba.
Azt a “ködösítést” pedig különösen nem szeretem, amikor valaki a “program vásárlásán gondolkodtam, de most azért sem” mézesmadzagot rángatja előttem.
A politikai véleményem nyilván erősen tükröződik a programunk minőségében is, nem? …..
2009 február 18, 09:49
Nagy a mellény kedves Barazsy!
2009 február 18, 09:57
Miért, nem szoktad meg, hogy valaki vállalja a véleményét, kedves Horváth!?
2009 február 18, 10:19
Túl profi és hasznos a programja ahhoz, hogy ilyen méltatlan vitába szálljon, kedves Ákos!
2009 február 18, 10:26
Kedves Barazsy Ákos!
Mi a helyzet akkor, ha az autó egy Kft. tulajdonában van, de az üzemeltető magánszemély?
Ui.: Tegnap 309 Ft volt egy €. Ezen nincs mit vitatkozni…
2009 február 18, 10:39
Kedves Zoltan és László, kár hogy a politika már az ilyen oldalakon is megjelenik.
Nem akarok Ákos védelmére kelni, de aki tapsol Fletonak az miért jön ilyen oldalra, ahol a törvényes \”kiskapu\” lehetőségéről van szó, miért nem fizet önként és dalolva a cégautoadot, vagy talán az ő véleménye szerint sincs minden rendben ebben az országban?
2009 február 18, 10:54
Ezek után érdemes lenne úgy hirdetést feladni egy-egy fejlesztő cégnek, hogy “mszp pártiak, vagy fidesz szavazók által írt profi útnyilvántartó program ilyen és ilyen áron vásárolható meg” Zoltán biztosan a tojást is úgy veszi, hogy a gazda, a boltos, esetleg a tyúk hová is tartozik. Így lehet kiváló minőségű tojást és szoftvert is vásárolni!
2009 február 18, 11:40
Kedves Ákos!
Az infók lényegrelátók, nekem sokat segítettek.
Azt nem teljesen értem, hogyha vki politikai témában kíván vitatkozni, az miért ezt a blogot olvassa, engem ez csak azért zavar, mert így nehezebb a szakmai véleményeket kibogarászni a bejegyzésekből.
Üdv:
Csaba
2009 február 18, 11:40
Köszönöm Péter a támogatást.
DE aki olvas, az tudja, hogy fel tudom venni a kesztyűt és fel is veszem, ha kell…
Persze lassan megtanulom, hogy egyre kevesebb energiát fektessek lyukas zsákokba….
2009 február 18, 11:45
@ Béla,
és tudod mi a legérdekesebb?
Általában ezek az “ellenlábasaim” nem iratkoznak le!
Miért nem teszik, ha annyira ellenszenves vagyok?
2009 február 18, 11:46
Kedves Ferenc!
A gépjárműadóról rendelkező 1991. évi LXXXII. törvény alapján az adó alanya:
17/B. § (1) Az adó alanya a személygépkocsi hatósági nyilvántartás szerinti tulajdonosa. Több tulajdonos esetén a tulajdonostársak tulajdoni hányadaik arányában adóalanyok. Pénzügyi lízingbe adott, hatósági nyilvántartásba bejegyzett személygépkocsi esetén az adó alanya a lízingbe vevő.
(2) A hatósági nyilvántartásban nem szereplő személygépkocsi esetén az adó alanya az a személy vagy szervezet, aki vagy amely a személygépkocsi után költséget számol el.
Fentiek alapján teljesen mindegy, ki az üzemben tartó, adófizetési kötelezettsége a tulajdonosnak van.
2009 február 18, 11:49
@ Barbara,
még egy érdekes statisztika: sokszor akik így bekiabálnak nekem, nem is oldalpályáról, hanem egyenesen külföldi IP címmel teszik ezt! (masszívan, tehát ott élnek)
Röhög a vakbelem… miért dumál bele az, aki elmenekült?
2009 február 18, 11:50
Most kaptam mailen. Gyengébbek kedvéért: nem én írtam, hanem valaki más, de most felrakom ide, mert vicces és aktuális:
Mikor lesz jó világ?
Akkor lesz itt jó világ, ha az 5 nyelven beszélő rendőr felsegíti a munkában megfáradt cigányt a mágnesvasútra, amin gazdag közalkalmazottak utaznak a korrupció miatt elítélt politikusokhoz beszélőre, és közben özv. Gyurcsányné bemegy a börtönbe Kókához, hogy megkérdezze, ki lőtte le Demszkyt Orbán temetésén.
2009 február 18, 11:53
@ Csaba,
azért, mert hatóságilag még mindig nem határozták meg a minimum IQ szintet amivel internet elé lehet ülni… nem tudok másra gondolni.
Ugyanezt gondolom, amikor valaki feliratkozik a hírlevelemre, és leiratkozás helyett oldalakon át fenyeget és fel is jelent a nyomatékosság kedvéért…. ez van.
2009 február 18, 11:54
Tudom én azt, hogy állja a sarat…
Viszont pont az a lényeg, hogy kár az ilyennel foglalkozni.. a legkevésbé sem éri meg időt pazarolni rá… bár az igaz, hogy jót tesz az ember lelkének
Tóth Bélának igaza van, nincs itt helye politikának. Igaz, nem én vagyok a moderátor
Ez a tojás dolog tetszik. De megspékelném azzal, hogy így minden oldalnak meglehetne a spéci tojása, amivel állami ünnepségekre jár dobálni

Micsoda üzlet! Wolf Gábor sírva könyörögne,hogy ő indítsa az első marketingkampányát a pártspecifikus tojásoknak!
bocs
2009 február 18, 11:57
Vigyázat, tojásdobálást már büntetik! - ezt is elintézték…
2009 február 18, 12:00
A késelést is. Mégis árulnak késeket…
Hangsúlyoznám, hogy én az üzleti és nem a balhé lehetőségét láttam meg
2009 február 18, 13:27
Egy kicsit másról írogatunk itt mint amiről kellene.
De….
Véleményem szerint ennek is van tanulsága:
Ákos részéről példamutató konfliktuskezelés, amiből tanulhatnának sok helyen pl:Kossuth tér és környéke.
Azok a hozzászólók pedig akik pártvonalon szólnak ehhez a bloghoz ugyanazt csinálják mint a pártjaik, megoldások keresése helyett cirkuszt.
És mostmár engem is lehet szidni. (Inkább mint sajnáljanak.)
2009 február 18, 13:44
Ha már tojásdobállás, akkor egy kis érdekes versike.
Fogadják azok szeretettel akik \”ezen az oldalon vannak\”!
G A L A C S I N
Régi szép iskolánk
Jó Alma Materünk,
Bizony mostanában
Gyakran emlegetünk
Mert ámulva látja
A sok régi diák:
Mára milyen nagyot
Változott a világ !
Nem mondom, hogy akkor
Jobbak voltunk sokkal:
Dobálóztunk mi is
Papírgombócokkal
Nem is kellene, hogy
Sok szó essen róla:
Diákszokás volt ez
Évszázadok óta…
Minek is szépítsem?
Be is zártak érte:
Ülhettem napestig
Szertár sötétjébe\’
Intő is volt hozzá,
De nem vettem zokon,
Bár járt érte otthon
Két atyai pofon
De most értem csak meg,
Milyen jó volt nekünk,
Milyen gondtalan volt
Akkor az életünk:
Mennyivel nehezebb
Ma az ifjúságnak:
Papírgalacsinért
Ma már börtön járhat !
Mert ha a bronz szobrot
Hulladéknak nézed,
Vagy a vasúti sínt
Beviszed a MÉH-nek
Abban semmi bűn nincs
Rossz szó sem jár érte:
Kell a nagy családnak
A megélhetésre…
Vagy hogyha bagóért
Eladsz egy palotát,
Ha zálogba csapod
Az ország vagyonát:
Ezért senki sem von
Ma felelősségre,
Tovább kapaszkodhatsz
Még a bársonyszékbe
De ha egy polgárnál
Betelik a mérték,
S elege van abból,
Hogy hülyének nézzék
A sok hazugságot
Lassan unni kezdi,
S netán ezt füttyel is
Ki meri fejezni,
S egy papírgalacsint
Eldobni sem átall:
Lesújt rá a Törvény
Teljes szigorával !
S azok ítélik el
Ki légynek sem ártott,
Akik elloptak már
Egy egész országot..
Régi, boldog idők,
Kedves diákcsínyek,
Belőletek mára
Bűncselekmény így lett !
Drága jó egykori
És mai diákok:
Teremtsünk végre egy
Normális országot !
Kellner Dénes
2009 01 . 03.
2009 február 18, 16:57
Kedves Ákos,
szerintem sem érdemes az akadékoskodókkal foglalkozni, elég a bajunk anélkül is nem?
A programjuk nagyon jó, akár e-mailen akár a blogban rögtön és érthetően kapok segítséget, hát nem ez a lényeg,
Az Önök munkája /propgramja/ legalább megkönnyíti egy kicsit az adminisztrációba lassan belefulladó kisvállalozókat!
És ezért köszönet!
Üdv
Tünde
2009 február 18, 16:57
Bocs, az előbb a lényeg szó után lemaradt a kérdőjel!!
2009 február 18, 17:58
Tisztelt Ákos!
A progam jó, super. Erről kellene inkább beszélni és a sok változásról, kérdésről, hogy hogyan oldjuk meg a problémáinkat.
Elolvastam a sok hozzászólást, de egy pontnál nagyon ideges lettem. Rég volt már 2002, 7 éve hogy kormányon vannak és még mindig O.V. -ra mutogatnak vissza, hát ez hihetetlen. ezért tartunk itt.
2009 február 18, 18:04
Köszönöm Tünde, az ilyen hálás Ügyfelekért dolgozunk!
2009 február 18, 18:06
@ Zsuzsa,
Én is egy kicsit begurultam, azért mentem bele a vitába.
Vitapartnereink visszavonultak, ez mindent el is árul…
2009 február 19, 12:34
Hehe!…
Mennyi hozzáértő politikai elemző van köztünk…
Ha a kedves okosok tudnák, mennyi közös cég és érdekeltség fut a két fő \”politikai tábor\” egyetértő irányítása alatt, nem mutogatna senki a \”másik oldalra/szurkolói táborra\”, mert rájönnének, hogy olyan számunkra itt nincs!…
Egy nagy tolvaj banda játssza velünk az \”oszd meg és uralkodj\” -ot, a sok birka meg jóízűen falatozza, amit főztek neki!…
A blog szakmai szempontjait vizsgálva informatikusaink értelmesebb munkába is ölhetnék az energiájukat, minthogy a férgek által hozott idióta törvényeknek megfelelő agyament marhaságokat valósítsák meg egyébként a lehetőségekhez mérten magas színvonalon, persze ehhez az kellene, hogy hagyják őket dolgozni, ahogy sok más szakmára is érvényes mindez…
A külföldre menekülés az egyén szempontjából nem szégyen, hanem a jelen körülmények közt sajnos értelmes alternatíva. Mindez persze a fölösleges és buta pofázásra nem mentség…
Üdv!
Fischer
2009 február 19, 12:43
Hát…
sok igazság van Fischer hozzászólásában…
A külföldre menekülést én sem az egyénre nézve értettem szégyennek, hanem a kormányunkra nézve. - viszont nem szeretem az oldalvonalról való bekiabálást
Példának hozhatnám magamat, az iskolai baráti társaságomból 2 hónap múlva csak én maradok itthon! Ijesztő… régen moziba jártunk, ma Skypeolunk….
Viszont külföldi útjaimon van hol laknom, mert már mindenhol vannak barátok….
APEH olvasóknak: következő vagyonosodási vizsgálaton kérem ezt enyhítő körülményként felírni
2009 március 13, 12:22
BAKI Egyesület
…elnézést kérek, ha mezavarom a politikai párbeszédet, nekem szakmai kérdésem lenne.
Az egyesületünk non-profit és jelen pillanatban nem áll módunkban vásárolni ilyen „szolgáltatást”, (sajnos) viszont az egyesület ügyeit intézni kell (megbeszélések, találkozók, képzések) ami többnyire más településen van. Ilyenkor természetesen saját autóval közlekedünk, a kérdésem következő lenne: ha kiküldetési rendelvényt használunk a cégautóadó érint-e bennünket, mint magán személy, és mint egyesület?
Segítségét előre is köszönöm!
2009 március 18, 19:17
Kedves Ákos!
Otthoni szakápolással foglakozó Bt. vagyunk! Ápolónőink naponta, a betegek otthonában (változó helyeken) végzik tevékenységüket. Az autó(mindenkinek saját) használat elkerülhetetlen, egyrészt a távolság miatt, másrészt az eszköz szállítás, és az ellátás során keletkezett veszélyes hulladék elszállítása miatt. Eddig útnyilvántartás alapján számoltunk el. Ha most áttérünk a kiküldetési rendelvényre, mentesülünk a cégautó adó alól?
Segítségét előre is köszönöm! Gy. Ildikó
2009 március 19, 12:11
Kedves Ildikó!
Fenti ügyben javaslom, mindenképp kérj írásos állásfoglalást a területileg illetékes APEH kirendeltségtől, az a biztos, ha annak megfelelően jársz el.
Korábbi ügyfélvisszajelzések alapján sajnos volt már arra példa, hogy az APEH központi ügyfélszolgálata javasolt egy megoldást egy adott problémára, így is jártak el, ehhez képest az ellenőrzés során az adóellenőr mégis büntetett. Ha viszont van egy hivatalos, írásos dokumentumod, amellyel alá tudod támasztani, miért is jártál el úgy, ahogy, meg tudod védeni magad.
2009 március 25, 19:21
BAKI Egyesületnek
Ha kiküldetési rendelvénnyel intézik a dolgot, akkor nem érinti Önöket sem az útnyilvántartás, sem az cégautóadó. De csak abban az esetben, ha az autótulajdonos tagjuk vagy segítőjük nevére szól a rendelvény.
2010 március 22, 14:35
Kedves Barazsy Ákos!
Csak az lenne a kérdésem, ha én vagyok az üzembentartó és édesanyám a tulajdonos, akkor vezethetek-e kiküldetési rendelvényt, illetve elszámolhatom-e a 9 Ft/km-t? Valaki azt mondta, hogy útnyilvántartást(ami nem kiküldetési rendelvény) kell vezetnem és cégautóadód is kell fizetnem. Mi a véleményed erről?
Előre is köszönöm
Gábor
2010 március 22, 14:59
Kedves Gábor!
A kivonat az APEH tájékoztatójából ide vonatkozóan itt olvasható:
http://www.apeh.hu/data/cms137655/8._fuzet.pdf
Lényeg: Az szja-törvény alkalmazásában saját tulajdonban lévő személygépkocsinak minősül a házastárs tulajdonában lévő személygépkocsi is, (ekkor használható a kiküldetési rendelvény).
Azt is fontos megjegyezni, amennyiben a személygépkocsi nem saját tulajdonban van, akkor a hivatali, üzleti célú használatra tekintettel a kiküldetési rendelvényhez kapcsolódó kedvező szabály nem alkalmazható.
Tehát ez alapján csak az útnyilvántartás (cégautóadó megfizetése mellett, melyre az édesanyja, mint tulajdonos kötelezett) alapján számolható el költség.
Mivel itt nem említik, hogy csak üzembentartóként milyen lehetőségei vannak, esetleg kérje ki az APEH hivatalos írásos állásfoglalását az ügyben!
2010 március 23, 10:35
Kedves Barazsy Ákos!
Néhány hónapja alapítottam egy Kft.-t. Tehát a kiküldetési rendelvény téma éppen aktuális számomra. Alapvetően egyetértek azzal, hogy a kiküldetési rendelvényt nem kellene szigorú számadású nyomtatványként kezelni, azonban a számviteli törvény 168.§-ban leírtak (szigorú számadási kötelezettség) némileg ellentmondanak ennek, vagyis inkább ebbe a körbe sorolja törvény ezt a bizonylatot, főleg, ha a kiküldetési rendelvény készpénz kezeléséhez kapcsolódik. Kisebb cégeknél általánosabb ennek a költségnek a készpénzben történő kifizetése, mint az átutalás a munkavállaló, tag bankszámlájára. Várom válaszát, hogy mi a véleménye erről. Üdvözlettel: L. Éva
2010 március 23, 11:39
Kedves Éva!
Fontos megjegyezni, hogy a kiküldetési rendelvényt saját magának nem állíthatja ki!
Az Szja törvényben nincs említés arról, hogy szigorú számadású dokumentum lenne (mint pl a menetlevél), csak a tartalmi követelményekre van előírás:
83. Kiküldetési rendelvény: a kifizető által két példányban kiállított bizonylat, amely tartalmazza a magánszemély nevét, adóazonosító jelét, a gépjármű gyártmányának, típusának megnevezését, forgalmi rendszámát, a hivatali, üzleti utazás(ok) célját, időtartamát, útvonalát, a futásteljesítményt, az utazás költségtérítését, az élelmezési költségtérítést, valamint ezen költségtérítés(ek) kiszámításához szükséges adatokat (üzemanyag-fogyasztási norma, üzemanyagár stb.). A kiküldetési rendelvény eredeti példányát a kifizető, másolatát a magánszemély a bizonylatmegőrzésre vonatkozó rendelkezések betartásával megőrzi.
Készpénzkezelés esetén a számviteli törvény alapján valóban ide tartozik, de csak a kezelési szempontból (két példányos, meg kell őrizni, stb.)
2010 március 23, 12:45
#Éva: Kedves Éva!
Teljesen mindegy, hogy készpénzben vagy átutalással egyenlítik ki a kiküldetési rendelvényen szereplő összeget. A Számviteli törvény értelmében szigorú számadás alá kell vonni.
2010 március 24, 13:33
Kedves Ákos!
Köszönöm a választ, bár elég dühítő ez az egész. Pedig a könyvelőm tanácsára lettem üzembentartó, mert az állította, hogy így el tudom számolni a 9 Ft-ot, illetve cégautóadót sem kell fizetni. Én semmi logikát nem látok ebben a törvényben. 23 éves pályakezdő vagyok és nem tehetem meg, hogy legyen egy saját autóm. Édesanyám volt olyan kedves és kölcsönadta az autóját, hogy legyen munkám. Nem értem, hogy miért nem számolhatom el a 9 Ft-ot, amikor ugyanúgy használódik az ő autója, mintha az én nevem lenne. Az pedig pláne abszurd, hogy ennek fejében még ő fizessen havonta 7000 Ft cégautóadót, mert kölcsönadta nekem az autóját.
Ez úgy ahogy van egy nagy szemétség. Kérlek írd meg, ha szerinted rossz a meglátásom!
Mégegyszer köszönöm.
Gábor
2010 március 24, 21:39
#Unyi Gábor: Logika ide-oda, javaslom hogy vegye meg az autót, mert az átíratás kevesebb mint az éves cégautóadó.