Útnyilvántartás blog - tapasztalatok útnyilvántartással, kiküldetési rendelvénnyel, cégautóadóval

Hogyan írjunk olyan útnyilvántartást ami megfelel az APEH elvárásainak, úgy, hogy nekünk se menjen rá a hétvégénk? Tippek, trükkök, információk azoknak, akiknek már meggyűlt a bajuk ezzel, és szeretnének végleg megszabadulni a gyötrelemtől! - közérthetően, emészthető formában.


Útnyilvántartás
Útnyilvántartás, kiküldetési rendelvény






Stratégiai partnerünk:


Rendszergazda szolgáltatások Budapest

MiniCRM Értékesítési CRM Rendszer


"A kulcsszó: Google AdWords!" oktatóanyag

Hasonló bejegyzések

Ajánlom figyelmedbe

"Az útnyilvántartó program könnyen kezelhetõ, átlátható és egyszerû. Elvárásom volt, hogy visszamenõleg is el tudjam készíteni az útnyilvántartást, valamint hogy az APEH kompatibilis legyen! Nagyon meg vagyok elégedve! NAGYSZERÛ! Köszönet a fejlesztõknek."
Elek István
üzletvezetõ
EL-VI Trade Bt.

"Elvárásom volt, hogy visszamenõleg a "lusta" ügyfél is el tudja készíteni az útnyilvántartást, valamint hogy az APEH ne köthessen bele."
Miklósfalvi Judit
adószakértõ
ARGON GEO KFT.

"Az útnyilvántartó program jól kezelhetõ, ára reális, a nyújtott szolgáltatással megfelelõ arányban áll."
Nagy Sándor
Fõmérnök
Mahíd 2000 Rt.

"Percek alatt el lehet vele készíteni a kiküldetési rendelvényeket, és a partnerek távolságának villámgyors számítása miatt a program megvásárlása a legjobb döntés volt, amit ügyvezetõként hozhattam."
Szilágyi Ferenc
ügyvezetõ
Pasokon Bt.

"Sokáig kerestem olyan programot, amivel egyszerûen, gyorsan elkészíthetem az útnyilvántartásunkat. Eleinte attól tartottam, hogy ez sok százezer forintjába kerül a cégemnek. Kellemes meglepetés volt ez az útnyilvántartó szoftver! Valóban minden igényemet kielégíti, és az ára is elfogadható, még egy ilyen kis cégnek is mint a miénk. Amióta megvásároltam sok ügyfelemnek ajánlottam már, hiszen saját tapasztalatból tudom, hogy a szájról szájra terjedõ reklám a legcélravezetõbb! Köszönjük Barazsy Úr!"
Fekete Tamás
Ügyvezetõ, Tulajdonos
GOLDSCHMITT-Magyarország Kft.

"Nagyon meg vagyok elégedve az útnyilvántartó programmal!"
Nagy István
Ügyvezetõ
Nicom Wireless Kft.

Kezdőlap

2008 december 4., csütörtök

Hogyan változik a cégautó adó 2009. február 1.-től?

Mindenki számára van egy nagyon rossz hírünk, de a talpraesetteknek van hozzá megoldási javaslatunk is :)

A pontos és teljes törvényszöveggel még nem szolgálhatunk, de az adótörvény megszavazása után részt vettünk egy államtitkári tájékoztatón, ami alapján a következőkre kell felkészülni:

A rossz hír (van jó is), hogy akinek cégautója van annak adót kell fizetni.

Aki EVA-s annak is, tehát hiába átalányadózású - akkor is.

Akinek külföldi rendszámú autója van (pl. szlovák), de költséget számol el - annak is.

Tulajdonképp mindenkinek cégautó adót kell fizetnie, aki cégautót használ.

Mennyit kell fizetni? (javaslatunkkal mennyit lehet majd spórolni?)

a) 1600 cm3 hengerűrtartalom alatt ellátott személygépkocsi esetén 7.000 Ft havonta,
b)
1600 cm3 hengerűrtartalom felett ellátott személygépkocsi esetén 15.000 Ft havonta.

Kivételek (a cégeket gyakorlatilag nem érintik):

a) megkülönböztető és figyelmeztető jelzéseket használó járművek (de ezek nélküli autókra még akár a rendőrség is fizet…)
b) egyház, egyházi karitatív szervezet kizárólag alapfeladata(i) ellátásához üzemeltet,
c) amelyet a személygépkocsi-kereskedelemmel üzletszerűen foglalkozó személy vagy szervezet kizárólag továbbértékesítési céllal szerzett be,
d) amely kizárólag halottszállításra szolgál,
e) amelyet betegségmegelőző vagy gyógyító céllal, szociális céllal, az egészségkárosodott, hátrányos helyzetűek segítésére létrehozott alapítvány alapfeladataira használ
f) amelyet kizárólag az egészségbiztosítási szerv által – az egészségügy társadalombiztosítási finanszírozásának egyes kérdéseiről szóló jogszabály alapján – finanszírozott háziorvosi, házi gyermekorvosi tevékenység ellátása érdekében, valamint az egészségügyi államigazgatási szerv törvény alapján kizárólag betegségmegelőző, gyógyító, egészségkárosodást csökkentő közegészségügyi, járványügyi és egészségvédelmi alapfeladatának ellátása érdekében üzemeltetnek

Mi a jó hír?

A befizetendő adóból le lehet vonni a gépjárműadót. Tehát a negyedéves befizetéseknél a befizetendő adó összegéből levonható a súlyadó.

De ez még nem elég jó hír, nézzük, hogyan lehet legálisan elkerülni a cégautóadót!

"Miért hagynád, hogy válságban még a dilettáns kormány is lehúzzon?"

A törvény szerint a magánautókat is megadóztatják február 1-től.
Abban az esetben, ha a dolgozó vagy alkalmi megbízatású személy útnyilvántartást készít a magánautó cég érdekében történt használatáról, akkor az autó tulajdonosának adót kell fizetni.

DE !!!!

Ha ugyanebben az esetben nem útnyilvántartást, hanem kiküldetési rendelvényen történik az elszámolás akkor NEM KELL cégautóadót fizetni. (természetesen a RoadRecord tartalmazza az ehhez szükséges kiegészítéseket!)

A különbség a két esetben annyi, hogy a kiküldetési rendelvény formai követelménye más, valamint ez 2 példányú, az egyik a cégnél, a másik a dolgozónál van. Az adómentesség csak abban az esetben él, ha az elszámolás az üzemanyagköltségre és kilométerenként 9 Ft karbantartási költséggel számolják el.

TIPP:

a) vásárláskor magánautót vásároljon aki teheti
b) céges autód írasd át magánautóra
c)
megoldás lehet kisvállalkozóknak, ha az autó maradványértéke már 0-a vagy minimális, akkor ha a cég eladja a dolgozónak az autót, akkor a dolgozó a költségeket elszámolhatja kiküldetési rendelvényen, viszont a cégnek nem kell cégautóadót fizetni
d) olyan dolgozókat kell felvenni, aki hajlandó használni saját autóját a munkájához
x) szemfüles olvasóinktól további javaslatokat várunk…

Itt jegyezném meg, hogy ne érezze magát biztonságban egyetlen cég sem, aki eddig nem a törvények szerint készített útnyilvántartást - elmaradása van -, azt gondolva, hogy "februártól megfizetem a cégautóadót,és akkor az elmúlt 5 év hiányosságait elfelejti az APEH".

Egyrészt tudjuk, hogy az ellenőrzések nagyobbik része a múltat vizsgálja (tehát az új törvényt csak később fogják forszírozni), továbbá az elfogadott törvénymódosításban a büntetési tételeket az eddigi 50%-ról 75%-ra emelték és ha visszamenőlegesen, 5 év anyagát megnézve hibát találnak (esetleg vélelmezik a magánhasználatot), akkor 7 számjegyű büntetési tételekre számíts!

A programunkra nézve a létjogosultság ezentúl is fennáll (egyes híresztelésekkel ellentétben), hisz a RoadRecord nem csak útnyilvántartást, hanem kiküldetési rendelvényt is készít a törvényes formában, és adatokkal!

Legközelebb - a törvényi szöveg megjelenésekor - közölni fogjuk azt további tippekkel, és adószakértői, könyvelői interjúkat, esettanulmányokat is készítünk… figyeld a blogot!

84 Hozzászólás a “Hogyan változik a cégautó adó 2009. február 1.-től?” témához

  1. Árpi Írta:

    oké. értem én, h. mindenki minden forintot meg akar spórolni ebben az országban, de!
    1; szvsz tekintve, h. eddig mennyit kellett fizetni x értékű cégautó után, a most elfogadott módosítás értelmében a kecske is jól lakik és a káposzta is megmarad esetéről beszélhetünk, ugyebár.
    2; a blogból számomra leglényegibb kérdés nem derül ki: az hogy cégautó adót fizetek egyértelműen magában hordozza az útnyilvántartás készítés kötelezettsége alóli mentességet ? Ezt jó lenne pontosan szavakkal is leírni.

    Válasz erreReply to this comment
  2. Dr Karsay Éva Írta:

    Jó lett volna kitérni, mi van az egyéni vállalkozónál. A költségelszámolást alkalmazók esetében gondolom nem bújhat ki az adó alól, ha eddig és pl ezután is elszámolja a saját jármű használattal kapcsolatos költségeit, még akkor sem, ha az APEH által adott normát alkalmazza, saját magát nem “küldheti ki”.
    Az evás egyéni vállalkozó, ha egyáltalán van a saját nevén autó, már alanya lenne az adónak? Remélem nem. Erről szívesen olvasnék, de ha megjelenik a jogszabály, lehet hogy kitisztul ez is. Kösz és Üdv Karsay Éva

    Válasz erreReply to this comment
  3. Éva Írta:

    Gyurcsány elmegy a jósnőhöz, hogy mikor fog meghalni.

    - Ünnepnapon - szól a jóslat.
    - Ok, de melyik ünnepnapon?
    - Azt nem tudom, de az biztos, hogy az ünnepnap lesz :)

    Válasz erreReply to this comment
  4. Róth Dénes Írta:

    Biztos nem leszek ezzel népszerű, de szerintem nyilvánvaló, hogy a vállalkozások döntő többségénél az útnyilvántartással \”alátámasztott\” csak céges használat kimutatásának az volt az egyetlen célja, hogy a személyes használat költségei még az adózatlan bevételből menjenek, tehát hogy ne adózott jövedelemből furikázzunk privátice is, ahogyan azt pl. az egyszeri munkavállalók és egyéb földi halandók teszik.

    Most ez a kiskapu megszűnik és a korábbinál sokkal kisebb mértékű adóval megváltható a magánhasználat, nincs bújócskázás, nincs formailag kifogástalan, de mindenki által tudottan (csak nem megfoghatóan) hamis nyilvántartások gyártása.

    Tény, hogy lesz egy olyan réteg is, aki rosszabbul jár: aki eddig tényleg és valóban csak céges célra használta az autókat — ők most fizethetnek.

    Az pedig külön bájos, hogy itt három centire balra Gyurcsány könyvét reklámozza nekem a Google ;-)

    Ákos, ne is tagadd, egy brancs vagytok ti! :-))))

    Válasz erreReply to this comment
  5. Barazsy Ákos Írta:

    Már többször írtam, hogy valóban, több cégnél részben vagy egészében az útnyilvántartás leplezésre szolgált(hatott), de évről-évre érezhetően egyre nagyobb hangsúlyt kapott a törvényes és precíz útnyilvántartás készítésének igénye.

    Különösen egy alaposabb büntetés után…

    Tegyük hozzá, hogy az útnyilvántartás nem csak erről szól, hanem ez (volt) a feltétele a költségek elszámolásának is.

    Ezt most tulajdonképp egy másik kiskapuval (gondolod, hogy a képviselők akarnak fizetni?) kiküldetési rendelvénynek hívják.

    Azt, hogy az emberek nem szeretnek adót fizetni, azt annak köszönhetjük, hogy mindenki csak azt érzi, hogy az adóforintja semmivé válik a ködben.

    Ha egy brancs lennék Ferivel (ja, boldog névnapot Feri), akkor nem kéne itt bohóckodnom, hanem valami jó nagy húsosfazékból lakmároznék épp…. :)

    Válasz erreReply to this comment
  6. Gbor Írta:

    Kiváncsi leszek azért a törvényre. A javaslatban voltak nagyon durva dolgok is, pl.: szinte semmit nem lehetett volna elköltségelni. Én idén vettem egy nem túl öreg (1 éves) autót lízingre, ezt szerettem volna öt év alatt nullára írni. A munkám miatt szinte semmit nem tudok elköltségelni csak az autót, saját cégem (kft) van és ez mellett van egy bejelentett állásom is. Ha nem tudom a lízing díjat+üzemanyagot+biztosítást+amortizációt leírni akkor be kell zárnom a céget, mert hiába adom el magamnak az autót, nincs annyi jövedelmem a cégen kívül, hogy fizessem. Ilyenkor mi van? Szerinem a havi 70EFt lízing mellé bejön a havi 15EFt adó, és maximum kérek még ismerőstől tankolásról számlát (30EFt), így amit befizetek azt vissza is szerzem költség formájában. Szerintem mindenki ezt fogja csinálni, a kamu útnyilvántartások meg maradnak. Csak legyen elég bevétel. Vagy rosszul látom? Bár ennyi erővel költségelhetek a benzines magán-személy autómra is kiküldetésivel amennyit nem szégyenlek…

    Válasz erreReply to this comment
  7. dry Írta:

    csatlakoznék Árpihoz…
    hátha esetleg itt kissé ellenérdekelt Ákos mégis átlátja és tudja is a választ !
    Tehát aki cégautóval jár, magáncélra még hétezret is alig - az most nem kell (gk.évjárat, tipus stb.függv.) 30-60ezret fizessen (csak 7-et) arra, hogy \”megválthassa\” az útnyilvántartást, ezzel együtt a roadrekord költségét ? (és ezzel mai szükségességét itt reklámoztam is gyorsan)
    kimittud?

    Válasz erreReply to this comment
  8. dry Írta:

    gyorsan hozzáfűzöm előző kérdésemhez -
    ha arra gondolok, hogy van aki cégautót tart arra is, hogy privát közlekedjen, akkor a 7ezer karcsú arra, hogy ne kelljen hazudjon merre járkál… mindjárt beleér a kezem a bilibe…ha abban reménykedem, hogy egyszerűbb+olcsóbb lesz valami is.

    Válasz erreReply to this comment
  9. Csilla Írta:

    ezzel az új cégautóadóvaLl csak az a probléma, hogy megint a gazdagok járnak jól.
    A főnököm az idén a LEXUS után 82.000,- Ft cégautóadót 20.500,-Ft EHO-t és 3.000,- munkaadói járulékot fizetett jövőre ezzel a módszerrel kb 1 milliót hagynak jövóre a zsebében, ezt bizony a kicsiktől veszik el !!

    Válasz erreReply to this comment
  10. fbl Írta:

    Először, egyet kell értenem Csillával, mert az akinek egy 20 éves autója van annyit fog fizetni, mint akinek luxusautója.
    Másodszor, Dr Karsay Éva hozzászólásához azt fűzném hozzá, hogy sajnos az egyéni vállalkozókra is ugyanúgy vonatkozik az új szabályozás.
    Harmadszor, majd olyan alkalmazottat vesznek fel a vállalkozók, aki rendelkezik saját autóval.

    Válasz erreReply to this comment
  11. Tóth Zoltán Írta:

    A cégautó adó csak a szgk-ra vonatkozik ? vagy a kis van.-ra is ?

    Válasz erreReply to this comment
  12. kj2 Írta:

    Eddig csak a Cégautó adóról volt szó. De nem beszéltünk arról hogy ez az adó a tehergépkocsikra is vonatkozik. Ugyan is van tehergépkocsi ami luxus kivitelü (5személyes plusz egy kis csicsás plató, egyértelmü hogy magán célra van), de van olyan is ami ugyan 6 személyes és egy rendes platója van. Ez utóbbit igen csak munkára használják. Uram bocsá esetleg a dolgozók járnak haza vele. Itt mi a helyzet az adó frontján?

    Válasz erreReply to this comment
  13. dry Írta:

    hello Csilla,
    arra a százból egy \”gazdag\”-ra gondolsz, aki befizette ezt, mert megtehette a cége…bár a béréből is levonta(vagy nem) azután ? Ez azokra jellemző, ahol a cég (házirendje és PR -ja) nem engedi, hogy megtalálja az APEH egyszer is (egy kérdéses) útnyilvántartás miatt… pedig havonta egy roadrekord kijön belőle titkárnőstül - aki azt kezelné…
    Ami most a cég \”zsebében marad\” az adócsökkentés. Ami eddig a főnöködnél maradt az béren kívüli, vagy beépített juttatás volt … itt nem játszik :(

    Válasz erreReply to this comment
  14. Csaba Írta:

    Csillához kapcsolódóan…
    Ha valóban megszűnik a magánhasználat után fizetendő EHO és munkaadói járulék a cégek és a magánszemélyek is jobban járhatnak.
    (tud erről valaki bizonyosat? Én csak annyit tudok, hogy kikerül az szja alól a cégben, de mi van a magánszemély jövedelemadójánál?
    A magánhasználat eddig jövedelem volt, a cég vagy átvállalta, vagy a dolgozó kifizette)

    Válasz erreReply to this comment
  15. Gonda József Írta:

    Nem ez a lényeg természetessen a gazdagok még gazdagabak lesznek sajnálom is öket mennyit dolgoznak vagy hazudnak mi meg a morzsát söpörjük a szánkba hát ezt fogjuk megérni, itt vitázunk ezen az adón hát erre majd kitalálnak általunk vélt igazságtalanabb adót persze azt sem a gazdagok fizetik ki majd mink mert mi egy nagy nullának számitunk de eljön majd a választás akkor majd megint hazudozni fognak igérni mert nem szegények azt még tudnak de akkor sem utcára fognak kerülni hanem a jó végkielégitéssen járni az eszének mert sajátmaguknak azért csak be cserkészik a szabályt az egyik kutya a másik eb itt senki nem akar rajtunk segiteni.

    Válasz erreReply to this comment
  16. Giorgio Írta:

    Tanulj, képezd magad, tegyél meg mindent, hogy te is gazdag legyél, ne azon siránkozz jó magyar módjára mennyi adót kell fizetni. Ez mindenhol így van. Ne feledd a gazdagok még gazdagabbak lesznek. Tartozz te is ide!!!!

    Válasz erreReply to this comment
  17. SL Írta:

    Mi legyen azzal az EVAs egyéni vállalkozóval, akinek bennmaradt az autója (mert még EVA előtt vette, és nem volt nullán EVA-ba belépéskor), de már évek óta semmi költséget nem számol el rá? Tehát gyakorlatilag magánautó, de ha ki akarja venni, 2-3 évi szervizköltséget kell az államnak befizetni, ha meg nem veszi ki, akkor évente 1,5 évit.

    Válasz erreReply to this comment
  18. Jövőre kiküldetési rendelvénynek hívják az útnyilvántartást | RoadRecord blog Írta:

    [...] Előző bejegyzésemben utaltam arra, hogy a Rodin Kft. szervezésében voltunk egy államtitkári előadáson, ahol a 2009 évi cégautóadó változásról kaptunk összefoglalót. [...]

    Válasz erreReply to this comment
  19. Barazsy Ákos Írta:

    A feltett kérdések javára megtalálható a válasz a letölthető szakállamtitkári prezentációban: http://www.roadrecord.hu/blog/2008/12/06/jovore-kikuldetesi-rendelvenynek-hivjak-az-utnyilvantartast/

    Válasz erreReply to this comment
  20. FYGureout Írta:

    Az Országgyűlés hétfőn, 2008. december 1-én fogadta el az Adó- és járuléktörvény-változásokat, benne a cégautóadóról, kiküldetési rendelvényről, költségtérítésről szóló változásokat.
    A cégautóadóról az alábbi címen lehet olvasni korrekt összefoglalást, a törvényváltozás szövege alapján: http://www.konyvelozona.hu/cegautoado-2009-ado-es-jarulektorveny-valtozasok-2009.html

    Ez a jelenlegi bejegyzést, mintegy, kiegészíti, pontosítja, törvényi szöveg-alapokon.

    Hamarosan a további, jelentős változásokról is lehet majd részletesebben olvasni.

    Mindenkinek szép napot! :)

    Válasz erreReply to this comment
  21. Annak adj akitől kapsz is, és attól fogadj el kinek adni is szeretnél | BaraComp blog Írta:

    [...] bőven ajándékot: Robin Hood adó, gazdasági válság, cégautóadó, szigorodó ellenőrzések és egyéb finomságok a gazdaság [...]

    Válasz erreReply to this comment
  22. Tünde Írta:

    Ez az adó egy újabb sarc. Merem állítani, a kisvállalkozók döntő többsége otthon dolgozik. Magának teremti a munkahelyet. Költségei nagy részét nem tudja érvényesíteni. Céges ügyekhez is a magánautónkat használjuk. Van egy öreg autó a cégben szükség esetére. Évente ha 10-szer használjuk, ha a saját autó a családban éppen foglalt. A vételára kevesebb volt, mint az adó. Meggondolnák ezt a törvényt, ha a cégautóadót a mi adónkból kapott jövedelmükből kellene kifizetniük. Mert a kisvállalkozások ezt teszik. A kifizetett adóval még kevesebb jövedelmük lesz. Van olyan ismerősöm, aki miután minden adót kifizet, sokszor nem tudja felvenni a minimálbérnek megfelelő jövedelmét sem, de még így is örül, hogy van munkája. Giorgio, nem az lesz gazdag, aki sokat tanul. Én már csak tudom, 57 éves vagyok, rengeteget dolgoztam, folyamatosan tanultam. Viszont sohasem csaltam, loptam, hazudtam, így nem is lettem gazdag.

    Válasz erreReply to this comment
  23. Csabesz Írta:

    \\\”Érdekes\\\” kis ország ez a miénk, folyamatosan próbálkozik az állam, hogy betömje a gépezet feneketlen bendőjét, és nem veszik észre, hogy minél inkább így tesznek, annál inkább fog a \\\”nép\\\” sumákolni. Senki sem látja itt a befizetett összegek sorsát, összecsapnak egy-két salátatörvényt, a módosabbja meg röhög az egészen.
    Pedig egyszerűbb megoldást is találhatnának, csak olyan összeget kellene kitalálni, amit megérné befizetni, és senki sem azon töné a fejét, hogy hogyan lehet kibújni alóla.
    Kifizetné csikkzsebből és nyugodtan aludna. Mellékesen megnézném, hogy akkor mennyi lenne a bevétel?

    Válasz erreReply to this comment
  24. Mező Írta:

    Mi van akkor, ha valaki magánszemély (pl.tervező) és nem egyéni vállalkozó?Eddig az SZJA szabályoknak megfelelően vezette az útnyilvántartást, számolta a saját gépkocsi tervezésre fordított km-ét és egyéb költségét.
    Saját magamat hogyan tudom kiküldetésbe küldeni, ha nem a lakóhelyemen, hanem attól pl.10 km-re van a tervezendő objektum vagy pl. esetemben a meglévő lakóház tervezett kazánháza?

    Válasz erreReply to this comment
  25. Iglódi Zoltán Írta:

    Végig olvasva ezt az oldalt, az a kérdés jutott eszembe, hogy amit eddig fizettem a céges autóm után adót a magánhasználatra azt ezzel eltörölték vagy plussz sarcot róttak ki.
    Ha tudja valaki a választ, akkor értesítsen!

    Válasz erreReply to this comment
  26. János Írta:

    Egy idősebb céges autó után, amire a vállakozás sem költségeket, sem amortizációt nem számol el, vajon meg kell-e fizetni a cégautó adót?

    Válasz erreReply to this comment
  27. Barazsy Ákos Írta:

    Minden céges autó után kell cégautóadót fizetni az új rendszerben.
    Javaslom az autó átírását magánra és akkor nem kell, még akkor sem, ha költséget számolsz el, de akkor kell kiküldetési rendelvény (útnyilvántartás)!

    Válasz erreReply to this comment
  28. Cégautó adó 2009. | CSILLAGHAJÓ Tanácsadó és Könyvelő Kft. Írta:

    [...] Forrás: http://www.roadrecord.hu/blog/2008/12/04/hogyan-valtozik-a-cegauto-ado-2009-februar-1-tol/ [...]

    Válasz erreReply to this comment
  29. papp katalin Írta:

    Egy konkrét kérdésben szeretném a segítséget kérni. Magyarországi telephelyű vegyesiparcikk nagykereskedelemmel foglalkozó cég kizárólagos forgalmazója itthon egy olasz márkának. Abban az esetben, ha az olasz cég olaszországban bérel egy autót és azt használatra megjelölt céllal (pl. promociós vagy reklámhordozó autó) ennek a magyar Kft- nek átengedi, akkor milyen adó és egyéb törvények vonatkoznak a magyar cégre? Illetve fenáll-e az új cégautó adó fizetési kötelezettség ?

    A választ , illetve a segítséget előre is köszönöm!

    a választ a következő email címekre várom:

    papp.katalin@gmail.com
    penge09@hotmail.com

    Válasz erreReply to this comment
  30. Barazsy Ákos Írta:

    Kedves Katalin,

    Itt ugyanaz a helyzet mint a szlovák rendszámú autóknál: ugyanúgy meg kell fizetni a cégautóadót, mit egy magyar autóra.

    Válasz erreReply to this comment
  31. Gergely Csaba Írta:

    Nekem van olyan ügyfelem aki 2008 őszén vásárolt autót és cégre kérte a számlát, mondván csökkenjen a házipénztár egyenlege.
    Akkor senki még nem tudhatta hogy ez havi 7 vagy 15 eFt-jába fog kerülni pár hónap múlva.
    Egyszóval akkor lenne igazságos ez a törvény ha azokra vezetik be akik 2009.01.01 után vesznek cégautót.
    Mondom ha az igazság lenne előtérben és nem a harácsolás.

    Válasz erreReply to this comment
  32. Orosz Róbert Írta:

    Szia Ákos!

    Elolvasva az előző bejegyzéseket sok információhoz jutottam, de ha megkérhetlek igazítsd ki a zagyvaságot a fejemben.

    1.Cégünknek n1 járműkategóriás Ford Connectjei vannak
    együttes tömege 2500 kg alatti, rakterében nincs kiszerelhető ülés (kifejezett szállításra)
    Jól tudom-e hogy ez nem személygépkocsi és jól értékelem-e hogy akkor ezek nem cégautó adó köteles?

    2.Úgy értelmeztem,ha magánautót kiküldetési rendelvénnyel számoljuk el szintén nem kell cégautó adót fizetni
    Annak a személynek akié a személygépkocsi, a kifizetett elszámolás után kell-e fizetnie SZJÁ-t fizetni?

    Válasz erreReply to this comment
  33. Barazsy Ákos Írta:

    Szia!

    1. A forgalmit kell megnézni, h mire van vizsgáztatva az autó, csak az számít.
    2. Tudomásom szerint nem jár semmi egyébbel az, ha nem keletkezik jövedelmed a kiküldetésiből, ha kizárólag az APEH által megszabott árakon / normákon számolsz el.

    Válasz erreReply to this comment
  34. smartberles Írta:

    Sziasztok!

    Nekem egy olyan kérdésem lenne a témával kapcsolatban,(mert már majdnem értem),hogy ha egy cégen van több db személyautója(1600cm3 alatti) viszot őneki ez a pénzkeresete,mert ő abból él,hogy ezeket bérbeadja akkor is kell fizetnie??

    Úgye,mert a törvény nem tesz rá kivételt,pedig ez olyan mintha a lábogyátó gépsort is megadóztatnák. :(

    Válaszokat előre is köszönöm.

    Válasz erreReply to this comment
  35. smartberles Írta:

    Sziasztok!

    Nekem egy olyan kérdésem lenne a témával kapcsolatban,(mert már majdnem értem),hogy ha egy cégen van több db személyautója(1600cm3 alatti) viszot őneki ez a pénzkeresete,mert ő abból él,hogy ezeket bérbeadja akkor is kell fizetnie??

    Úgye,mert a törvény nem tesz rá kivételt,pedig ez olyan mintha a lábosgyártó gépsort is megadóztatnák. :(

    Válaszokat előre is köszönöm.

    Válasz erreReply to this comment
  36. Laci Írta:

    Sziasztok!

    A következő kérdés tisztázásában kérem segítségetek:

    Adott egy vállalkozás (Bt.), s adott az üzletvezető (a Bt. beltagja): hívjuk Lacinak.
    1) Lacinak főállású munkaviszonya van egy másik vállalkozásnál.
    2) A Bt-ben végzett tevékenységéért Laci semmilyen juttatást nem vesz fel (ki) a vállalkozásából.
    3) A Bt-ben végzett tevékenység kapcsán utazások merülnek fel, amihez Laci a saját tulajdonában lévő gépkocsiját használja.

    Kérdés, hogy Laci a Bt. nevében (annak vezetőjeként) elrendelheti-e, s Belföldi kiküldetési rendelvényen elszámolhatja-e Laci, mint magánszemély hivatali célból történő utazásának költségeit (apeh norma szerint)?
    Azaz Laci kiküldheti-e önmagát, s elszámolhatja-e Kiküldetési rendelvényen a felmerülő (apeh norma szerint) költségeit.

    Köszönöm előre is a segítségeteket.

    Üdv.: Laci

    Válasz erreReply to this comment
  37. RR ügyfélszolgálat Írta:

    Kedves Laci!

    Fenti ügyben javaslom, mindenképp kérj írásos állásfoglalást a területileg illetékes APEH kirendeltségtől, az a biztos, ha annak megfelelően jársz el.

    Korábbi ügyfélvisszajelzések alapján sajnos volt már arra példa, hogy az APEH központi ügyfélszolgálata javasolt egy megoldást egy adott problémára, így is jártak el, ehhez képest az ellenőrzés során az adóellenőr mégis büntetett. Ha viszont van egy hivatalos, írásos dokumentumod, amellyel alá tudod támasztani, miért is jártál el úgy, ahogy, meg tudod védeni magad.

    Üdv,
    Tarr Péter

    Válasz erreReply to this comment
  38. Gaél Hedvig Írta:

    Csak pontositásként!! 2009-től a \’kiküldetési rendelvény\’ -en NEM csak a vidéki utakat lehet irni??? Mert eddig is volt \’Belföldi kiküldetési rendelvény\’ c. nyomtatvány, de azon CSAK vidéki utakat lehetett irni!!! Csak zárojelben ( ebből következően bt.beltag, egy.váll.NEM irhatott magának ilyen nyomtatványt!!!)
    Üdv Hédi

    Válasz erreReply to this comment
  39. adotanacsado Írta:

    Nagy felelősség a feltett kérdésekre válaszolni. Célszerű lenne, ha csak az és olyat írna bárki ami a hatályos jogszabályoknak megfelel, vagy legalább a kockázatokat is mérlegelje.
    A személyautó definícióját a 1995. évi CXII. (SzJA) tv. 3. § 45. pontja tartalmazza:
    Személygépkocsi: négy, illetve három gumiabroncskerékkel felszerelt olyan gépjármű, amely a vezetővel együtt legfeljebb nyolc felnőtt személy szállítására alkalmas, azzal, hogy ide tartozik a benzinüzemű, a dízelüzemű, az elektromos üzemű, a gázüzemű személygépkocsi, a versenyautó, az önjáró lakóautó. Személygépkocsinak minősül továbbá az a vegyes használatú, 2500 kg-ot meg nem haladó megengedett együttes tömegű, olyan gépjármű (nagy rakodóterű személygépkocsi), amelynek rakodótere gyárilag kialakítva kettőnél több utas szállítására alkalmas, de kézzel egyszerűen oldható ülésrögzítése révén a felhasználás szerinti terhek szállítására bármikor átalakítható a válaszfal mögötti rakodótér, ideértve azt az esetet is, ha az ülés eltávolítására visszafordíthatatlan műszaki átalakítással került sor.
    Tehát minden gépjármű után, amely a leírtaknak megfelel (furgon, tgk. stb) adót kell fizetni. Nem elegendő a forgalmit megnézni!!

    A TIPP c) pontjában téves megjegyzés volt, hogy a 0-ra leírt szgk-érdemes \”megvásárolnia\” a tulajdonosnak vagy alkalmazottnak, mivel gazdaságilag nem független felek között jön létre az ügylet, így az adó (ÁFA) alapja a szokásos piaci értéktől jelentősen nem térhet el. Így már 1 millió Ft értékű autónál közel 200ezer Ft Áfát kell fizetni ami majdnem 2,5 évi (7000 Ft-os) cégautóadó összege. Ez esetben amit nyernénk a cégautóadón elbuknánk az Áfán.

    Válasz erreReply to this comment
  40. Molnár László Írta:

    Arra lennék kiváncsi, hogy átalányadózó egyéni vállalkozónak ha nincs a nevén autó, mert történetesen a feleség nevén van, kell-e cégautó adót fizetni. Ki tud segíteni?

    Válasz erreReply to this comment
  41. Tóth Attila Írta:

    Lehet, hogy én valamit félreértek, de a 2009-es cégautóadó nem kedvezőbb a korábbiaknál? Korábban egy tisztességes cégautóra havi 50-100 eFt cégautóadót kellett fizetni, most pedig max. 15 ezret, úgy, hogy még a gjárműadót is le lehet belőle írni…

    Ha ez így van, akkor sztem éppenhogy be kellene vinni a vállalkozásba végre a magánautót, amit eddig is a vállalkozás érdekében használtam…

    Ja, és elszámolhatok amortizációt, benzin és biztosítási költséget, javítást, mindent, valamint megúszom az útnyilvántartás vezetését is…

    ???

    Válasz erreReply to this comment
  42. Barazsy Ákos Írta:

    Nem értettél félre semmit. Nagy cégeknek akik eddig fizettek adót (ugye ők kevesen vannak, épp ezért találták ki ezt) ez könnyítés.

    A többségnek többletteher, és nem az elvvel vagy az eszközzel van baj, hanem azzal, hogy nem lehet több bőrt lehúzni a kisvállalkozókról. Nincs több.
    A morálról ne is beszéljünk… én megértem azokat, akik küzdenek azért, hogy ne húzzák le ezt is róluk… és ebben segítek - minden törvényeset.

    Gondolj bele: ez egy átlagos casco ára…

    Válasz erreReply to this comment
  43. Rencsipircsi Írta:

    Lehet, hogy az én esetem speciális. Alapítványi iskolának dolgozom. Vidékre járok órákat tartani, a saját gépkocsimmal. Eddig korrektül km elszámolást készítettünk. Semmi hazugság nem volt benne. Kiküldetési rendelvényt nem tudok vezetni, mert munkába járásra nem érvényes. Nem vagyok vállalkozó. Én honnan fogom kitermelni? Komoly, hogy havi 7000 forintot kihúznak a zsebemből?

    Válasz erreReply to this comment
  44. Drixler Dalma Írta:

    Szeretnék a nálam többet tudóktól pontos információt kapni!!!
    1. Egy Bt beltagjaként a saját gépkocsit (azaz a kültagét) használom a Bt ügyeinek városon belüli intézéséhez, ill. vidéki utakra, ha üzleti megbeszélésekre megyek. Kell-e az új szabályozás szerint február 1-től bejelentenem és cégautó-adót fizetni utána, ha a benzinen kívül semmilyen más költséget nem számolok el utána?
    Ha igen, hol, ill. lehetséges-e, hogy csak konkrét hónapokra legyen adóköteles? (Pl. egy hónapra tudok csoportosítani utakat, így lennének olyan időszakok, amikor teljesen feleslegesen fizetnék adót. Ráadásul az idei várható bevételemhez képest aránytalanul sok a havi min. 7000 Ft (azaz évi 84.000 Ft) megfizetése. De akkor én mint magánszemély álljam a benzinköltséget?

    Érdekes ez a kiküldetési rendelvény, amiről fentebb szó van: vagyis ha ilyet állít ki valaki az útnyilvántartás helyett, akkor nem kell adót fizetni? Lehetne ezt nálam is érvényesíteni? Én mint beltag kiküldhetem magam valahova, vagy a kültag küldhet engem? Szeretnék erről többet tudni. (APEH-es ismerősöm nem tudott teljesen egyértelmű választ adni, lehet, hogy még ott sem kaptak teljeskörű tájékoztatást?)
    Üdv: DD

    Válasz erreReply to this comment
  45. RR ügyfélszolgálat Írta:

    Kedves Dalma!

    Amennyiben az adott autóval kapcsolatban költséget számolnak el, meg kell fizetni a hengerűrtartam szerint meghatározott adót.

    Adóalapba nem tartozó, illetőleg költségnek nem számító tételek Az Szja tv alapján:

    7. § (1) A jövedelem kiszámításánál nem kell figyelembe venni a következő bevételeket:

    r) A kiküldetési rendelvény alapján hivatali, üzleti utazás költségtérítése címén a teljesített kilométer-távolság (futásteljesítmény) figyelembevételével az utazásra, valamint élelmezési költségtérítésként kapott összeget, feltéve, hogy a térített összeg nem haladja meg a jogszabályban meghatározott, igazolás nélkül elszámolható mértéket.

    Azaz ha kiküldetési rendelvény alapján kap a magánszemély költségtérítést, nincs adófizetési kötelezettség.

    Aggályos lehet azonban az, ha a Bt. egyetlen beltagja saját magát küldi ki, ezzel kapcsolatban maga az APEH sem tudott még nekünk végleges választ adni (ahány ember, annyiféle értelmezés…). Emiatt javaslom, kérd ki írásos állásfoglalásukat az ügyben.

    Válasz erreReply to this comment
  46. Drixler Dalma Írta:

    Kedves RR ügyfélszolgálat! Nagyon köszönöm gyors és hasznos tanácsukat! Üdv: DD

    Válasz erreReply to this comment
  47. István Írta:

    A cégünk autókölcsönzéssel foglalkozik. Nem értem, ha nekünk az autó a pénzkereseti forrásunk, akkor miért kell a havi 7.000,- Ft-ot befizetnünk. Akkor ennek tekintetében az esztergályos fizessen az esztergapad után, vagy a kocsmáros fizessen minden eladott ital után x összeget, vagy a villanyszerelő fizessen a csavarhúzók után? Mert ők ezekkel az eszközökkel keresik a kenyerüket… Tisztelettel: István

    Válasz erreReply to this comment
  48. Tom Írta:

    Adószámos magánszemélyként eddig nem kell kellett cégautóadót fizetnem. Nekem nem pálya a kiküldetési rendelvény.

    A cégautóadóról kutakodva találtam ezt, ami jól hangzik, de szerintem nem állja meg a helyét, amiatt, amit az apeh ír a honlapján a dologról, idézem: Tételes költségelszámolásnak az számít, amikor a magánszemély a személygépkocsi után költséget útnyilvántartás alapján számol el, vagy – értékcsökkenés és gépjármű átalányköltség esetén – az Szja tv. szerinti nyilvántartásában rögzít. (A költségek tételes elszámolására egyebekben az Szja tv. járművek költségeire vonatkozó szabályai irány-adóak [Szja tv. 3. számú melléklet IV. fejezet; 11. számú melléklet III. fejezet])\”

    Az alábbiakban ismertetem a Gyergyói István könyvelő által leaírt megoldást, ami szerintem nem megy át az APEH-en (már előbb meg is kérdeztem), de azért bekopizom, hátha vezet a dolog valamire.Íme:

    \”A másik megállapítás, hogy amennyiben a személygépjármű után a személyi jövedelemadóról szóló törvény szerint tételes költségelszámolást vagy értékcsökkenési leírást nem számolunk el és a gépjármű magánszemély tulajdonában áll, akkor nincs cégautó adó fizetési kötelezett-ség. Amikor az egyéni vállalkozó úgy dönt, hogy nem tételes elszámolás, hanem útnyilván-tartás alapján számol el költséget a saját tulajdonú gépjármű után, akkor az egyik kritérium már nem is teljesül, hiszen nincs tételes költségelszámolás. Az útnyilvántatás alapján az SZJA tv. 11.sz mellékletének III. pontjának 1.a, része szerint és a 6. pontja szerint lehet költ-séget elszámolni. A 6. ont szerint 9 Ft/km átalány költség elszámolható. Ez utóbbi azonban már tartalmaz egy bizonyos értékcsökkenést így ezzel sajnos teljesül az a bizonyos második kritérium. Azt viszont semmi sem tiltja, hogy az üzemanyag-fogyasztási norma és a hivata-los üzemanyagár alapján elszámoljam a költségeket, mely nem minősül tételes költségel-számolásnak a 9 Ft/km-t pedig egyszerűen nem érvényesítem. Így nem teszek olyat, amely alapul szolgálna a cégautó adó fizetésnek, tehát oly módon tudok költséget érvényesíteni, hogy nem fizetek cégautóadót.
    Ez az Szja tv. 11. sz m. III.1-e alapján a házastárs tulajdonát képező gépjármű után is műkö-dik.
    Az 500 km átalányköltség sajnos nem működik, mert egyrészt értékcsökkenést is megtestesít másrészt a gépjármű adóról szóló tv. 17/C § 6. pontja konkrétan hivatkozik is rá!
    Üdvözlettel: Gyergyói István\”

    Válasz erreReply to this comment
  49. RR ügyfélszolgálat Írta:

    Kedves Tom!

    Független szakértőnk válasza:

    “Az Úr rosszul értelmezi a tételes költségelszámolás fogalmát. Tételes költségelszámolásnak nem az minősül, amikor „tételesen” bizonylatok alapján számol el a vállalkozó a költségeivel, hanem az a tételes költségelszámolás, amikor a vállalkozó az egyéni vállalkozásból származó jövedelmét állapítja meg tételesen, a bevételek és a költségek különbözeteként. Pont ebből adódóan, ha az egyéni vállalkozó a szgk. költségként 500 km átalányköltséget számol el, akkor az is tételes költségelszámolásnak minősül.”

    Viszont mivel ahány könyvelő/APEH ügyfélszolgálatos/adótanácsadó létezik, annyiféle értelmezés lát napvilágot manapság… Emiatt mindenképp azt javasoljuk, fenti esetben kérd ki az APEH hivatalos, írásos állásfoglalását az ügyben, ha annak megfelelően jársz el, védve vagy!

    Válasz erreReply to this comment
  50. Tom Írta:

    Köszi a választ, az, amire gondoltam. Egyelőre nem kell akkor semmit kikérni az APEH-től, mert tiszta sor, hogy elkapták a grabancunkat. Tök röhejes, hogy míg telefonokat mondogatok le, hogy válságra való tekintettel csökkentsem a kiadásainkat, ezzel spórolva 2-3 ezer Ft-ot, megvágnak 7 ezerre, ami mellett a telefonos lemondogatás kutyagumi.
    A 7000 Ft-os (1600 ccm alatt) kötelező adó egyébként annak a számolásnak a tükre, miszeriont köbö 400-500 000 Ft-ot csalunk az APEH szerint az útnyilvántartással évente. Gyakorlatilag ezt kalkulálták bele a vagyonadóként összeügyeskedett új adónembe.
    Ok.
    Csak ezeknek a k…ott rablóknak az isten pénze sem elég, nemhogy a miénk. Az lenne a nagy nemzeti kiadáscsökkentés, ha a komcsikat többé nem engednénk lopni-rabolni. Ha ezt össze lehetne hozni olyan GDP-emelkedést produkálna az ország, hogy mi lennénk a 8. csoda a világon.
    Uff.

    Válasz erreReply to this comment
  51. Barazsy Ákos Írta:

    Ez sajnos pont így van.
    De ha van ismerősöd, akinek a kiküldetési pálya, azt küldd hozzánk, hogy kevesebbet tudjanak lenyúlni tőlük.

    Egy ország lesz érte hálás :)

    Válasz erreReply to this comment
  52. TAKÁCS ZOLI Írta:

    ÉRDEKLŐDÖM A CÉGAUTÓADÓ VONATKOZIK E RÁM?
    SAJÁT AUTÓVAL RENDELKEZŐ, EGYÉNI VÁLLALKOZÁSBAN JÁRMŰVEZETŐ GYAKORLATI OKTATÁSSAL FOGLALKOZÓ EGYÉN VAGYOK. AZ ELSZÁMOLÁS FORMÁJA NEM TÉTELES, DE ÁTALÁNY FORMÁJÁBAN / KM, ÜZEMANYAGÁR, STB/ MINDEN KÖLTSÉGET LEVONOK A KAPOTT BÉRBŐL. AKKOR RÁM VONATKOZIK A CÉGAUTÓADÓ?

    Válasz erreReply to this comment
  53. RR ügyfélszolgálat Írta:

    Kedves Zoli!

    Az APEH honlapján is elérhető tájékoztatóban (http://www.apeh.hu/adoinfo/szja/cegauto_090130.html) az alábbiak olvashatók:

    A cégautóadó tárgya:
    - egyfelől a szervezetek (nem magánszemélyek) tulajdonában álló személygépkocsi,
    - másfelől az magánszemélyek tulajdonában álló személygépkocsi, mely után – ha a költségelszámoló magánszemély – az Szja tv-ben tételes költségelszámolással költséget, értékcsökkenési leírást, vagy – ha a költségelszámoló szervezet – a számvitelről szóló 2000. évi C. törvényben (Számv. tv.) költséget, ráfordítást (a továbbiakban együttesen: költséget) számoltak el [Gjt. 17/A. § (1)].

    A személygépkocsi utáni költségnek, ráfordításnak a személygépkocsi üzemeltetésével közvetlenül összefüggő (kizárólag a személygépkocsi tulajdonlása, használata esetén felmerülő) költségek minősülnek. Így különösen ide tartozik a személygépkocsi üzemanyag-, kenőanyag költsége, az éven belül elhasználódó tartalék-alkatrészek költsége, a javítás, karbantartás díja, a személygépkocsi bérleti díja, lízingdíja, az értékcsökkenési leírás, a felelősségbiztosítás és a casco díja, a gépjárműadó.

    Tételes költségelszámolásnak az számít, amikor a magánszemély a személygépkocsi után költséget útnyilvántartás alapján számol el, vagy – értékcsökkenés és gépjármű átalányköltség esetén – az Szja tv. szerinti nyilvántartásában rögzít. (A költségek tételes elszámolására egyebekben az Szja tv. járművek költségeire vonatkozó szabályai irányadóak [Szja tv. 3. számú melléklet IV. fejezet; 11. számú melléklet III. fejezet])

    Az adókötelezettség szempontjából közömbös, hogy a személygépkocsit külföldön vagy belföldön vették nyilvántartásba, tehát az adó a külföldi rendszámmal ellátott személygépkocsira is kiterjed, ha a személygépkocsi után (az Szja tv. vagy a Számv. tv. alapján) költséget számoltak el. [Gjt. 17/A. § (1)]. Nincs jelentősége annak sem, hogy a személygépkocsit a forgalomból kivonták.
    A személygépkocsi alatt – a kizárólag elektromos hajtómotorral ellátott személygépkocsi kivételével – az Szja tv. 3. §-ának 45. pontja szerinti személygépkocsit kell érteni.

    Kivételek az adó tárgyi hatálya alól

    Nem tárgya az adónak az a magánszemély tulajdonában álló személygépkocsi,
    o amelynek használatával összefüggésben a tulajdonos vagy a személygépkocsi magánszemély használója – költségei ellentételezésére – kizárólag kiküldetési rendelvény alapján [Szja tv. 7. §-a (1) bekezdésének r) pontja] kap költségtérítést, függetlenül a költségtérítés összegétől (az e jogcímen kapott költségtérítés ugyanis nem tekinthető a személygépkocsi utáni költségnek), kivéve, ha a költségtérítéssel szemben a magánszemély a személygépkocsi utáni költséget tételes költségelszámolással számol el;
    o amelynek használatával összefüggésben a magánszemély – költségei ellentételezésére – kizárólag munkába járás címén [Szja tv. 25. §-a (2) bekezdésének b) pontja] kap költségtérítést, függetlenül a kapott költségtérítés mértékétől, a kifizetett költségtérítés ugyanis nem tekinthető a személygépkocsi utáni költségnek, ráfordításnak;
    o ha a tulajdonos egyéni vállalkozóként az átalányadózást, az egyszerűsített vállalkozói adó (eva) szerinti adózást alkalmazza, ha fizetővendéglátó tevékenységére a tételes átalányadózást alkalmazza, és azután senki sem számolt el költséget;
    o ha azt a tulajdonos a Számv. tv. hatálya alá nem tartozó eva-alanynak adta át használatra, feltéve, hogy a személygépkocsi után költséget, ráfordítást senki sem számolt el;

    Nem kell adót fizetni továbbá a magánszemély által pénzügyi lízingbe vett (tehát a pénzügyi lízingelést végző társaság tulajdonában álló) személygépkocsi után sem, feltéve, hogy azután költséget, ráfordítást nem számolnak el (nem minősül a személygépkocsi utáni költségnek az, amikor a pénzügyi lízinget végző társaság a lízingbe adással kapcsolatban számol el költséget) [Gjt. 17/A. § (2)].

    Tehát fentiek alapján, amennyiben Ön nem EVA-s egyéni vállalkozó, és költséget számol el a gépkocsi után, meg kell fizetnie a cégautóadót.

    Válasz erreReply to this comment
  54. macok Írta:

    Tisztelt hozzászólók!

    próbáltam követni az eddigi hozzászólásokat, de egy kérdésem lenne:
    az új szabályozás szerint kell vezetni továbbra is útnyilvántartást, vagy egyéb adminisztációt igényel-e, ha vállalkozásba bevitt autómat használnám mind üzleti mind magán célra?
    Vagy mindenzt kiváltja a 7000/15000 -es befizetés?

    köszi,
    macok

    Válasz erreReply to this comment
  55. Szabóné Edina Írta:

    Kérhetek itt egy kis segítséget? Leírom és kiderül.
    1.) Egy Kft egy márka autókereskedőtő cégtől bérel szgk-at - nem pü-i lízingként csak normál bérlet (operatív) - és néhány alkalmazottjának kiosztja használatra (nem a cég érdekében használják), egyúttal ezt a használatot kiszámlázza bérleti díjként nekik. Az alkalmazottak persze nem számolnak el semmilyen ktg-et a bérelt gk-k után. A Kft-nek a kereskedő cég bérleti díjat és a biztosításokat (casco, kötelező) számlázza ki. A kérdésem, hogy ebben az esetben a Kft minek minősűlhet? és kell-e majd adóznia a gk-k után? Sajnos nagyon zavar engem a “pénzügyi lízing”-re hivatkozás a törvényben.
    2.) Ugyan innen bérel egy gk-t amit vászont cég érdekében használnak és üa.-ot számolnak el és útnyílvántartást veztnek. Vajon kell-e majd cégautóadózni?

    Elnézést kérek ha rossz helyen tettem fel a fejtörést okozó kérdésemet, de a segítséget megköszönöm.

    Üdvözlettel és Tisztelettel Szné Edina

    Válasz erreReply to this comment
  56. D. Donát Írta:

    Kicsit ironizálok: legközelebb már az utcai sétálásra használt cipőnk után is adót fogunk fizetni.

    Mondjuk, azt nem bánnám, hogy kevesebb autó közlekedjen, főleg a városokon belül. Autó helyett lehet tömegközlekedni és lehet gyalog vagy kerékpárral is. De oké, ez más vizekre is vezet…

    Most a munkával kapcsolatos autóhasználat, hamár cégautó-adó:

    Megint egy igazságtalan közteherviselés, hiszen az adó mértéke csak a gépjármű motorjának méretét veszi alapul.

    Ez kábé olyan, mint ha azt mondaná az adóhatóság, hogy: \”Bár nem is tudom, Te (Ön) mivel foglalkozik, (nem is érdekel) miből keresi a kenyerét, de adjon má\’ nekünk (\”állam\”) havi iksz ezer forintot, jó?!\”
    Azaz, nem törődik azzal, hogy valakinek \”x\” a jövedelme, s van akinek tíz-, száz- vagy ezerszerese (a sort lehet folytatni) az x-hez viszonyítva.

    Pedig lehetne érték alapú (autó ára) adó is.
    Vagy, mert nem is értem, eddig azt hittem, a benzin (gázolaj) árába elég adó szorult!
    S az legalább arányos az autó használatának mértékével.
    Tehát, aki csak alkalmanként használja az autóját (magán/cég), az kevesebbet adózik, aki többet, az többet.
    Hiszen ezzel arányos is az út elhasználódása, a levegő szennyezése stb.

    Szerintem rossz úton járunk!

    Pontosítok: szerintem mi jó úton szeretnénk járni, de rosszak az útjaink!

    Válasz erreReply to this comment
  57. Gyöngyi Írta:

    Okosabb ember segítségét szeretném kérni!
    Egy KFT tulajdonában van autó.
    A tulajdonos nem szeretné megvenni, de ha üzembentartó lenne és nem számolna el ktg-et
    ( még ÉCS-t sem) akkor is kell fizetni a cégnek cégautó adót???
    A továbbiakban a cég utjaira kiküldetésit használna.

    Válasz erreReply to this comment
  58. Barazsy Ákos Írta:

    Egy KFT tulajdonában van autó. >> automatikus és feltétel nélküli cégautó adó kötelezettség….

    Válasz erreReply to this comment
  59. Gyöngyi Írta:

    Köszönöm Ákos a segítségedet!

    Válasz erreReply to this comment
  60. igavonó Írta:

    Most szólt a könyvelőm, hogy 2009. februártól, az autóm használata után havi 7000.- Ft-ot kell fizetnem. Ha ebből a súlyadót levonom, akkor is az esetemben éves szinten 63000.- amit költségként ugyan elszámolhatok, de nem tudom mire fel kell fizetnem? A BKV nem szállít létrát, gipszet…stb. De valahogy el kell jutnom az munkavégzés helyszínére. Ahol persze fizethetem a parkolási díjat is vastagon. Amit szintén nem számolhatok el. Már csak azt várom, mikor kell parkolási adót is fizetni a megvásárolt parkolójegy után is.
    Tudni kell: Egyszemélyes vállalkozó vagyok. Az autó a saját tulajdonom. A saját autómat használva útnyílvántartás alapján számolok el. A cégautó adó nem arra lett kitalálva, hogy a cég autójáról feltételezik, hogy hazamegy vele a cég alkalmazott??
    Én mire fizessek? Semmi haszon nem volt eddig sem benne. Tönkrement a kárpit, és sorolhatnám. Ráadásul időnként nem is számolok el annyit, amennyi az adó összege.

    Válasz erreReply to this comment
  61. igavonó Írta:

    szóval miért fizetek adót, ha saját tulajdonú autónat használom a vállalkozásomban ??

    Válasz erreReply to this comment
  62. ókz63 Írta:

    igavonó-nak:
    Szerintem bezártak most egy kiskaput, ami évek óta rendelkezésünkre állt. Milliók tűntek el egyes vállalkozásokban azért, mert útnyilvántartást vezetett az illető, akár sokszor egy üzemképtelen, udvaron álló, de érvényes forgalmi engedéllyel rendelkező autóra. Szerintem inkább erre vonatkozik a jelenlegi új adó, hogy ezek megszűnjenek. Én se fizettem eddig semmilyen cégautó adót, viszont nagyon sokat megyek egy évben az autóval, így nekem még a havi 7 ezer megfizetése mellett is megéri a dolog. Kénytelen leszek kigazdálkodni.

    Válasz erreReply to this comment
  63. igavonó Írta:

    okz63!
    Értem.
    Ha valaki gyilkol, azt is kollektíven kell leülni ebben az országban?
    Most sem a megoldás érdekli az államot, hanem a befolyó pénz. Ha lenne egy lepukkant autóm és az általad leírt módon csalnék vele, akkor a 7000 Ft-ot is odacsalnám a többihez. Tehát ez nem megoldás.
    Ha rendet szeretnének akkor nem engedélyeznének olyan programokat amelyeknek megadom mennyi pénzt szeretnék elszámolni és az addíg utaztat míg ki nem jön az összeg. Én minden km-t számlával tudtam és tudok alátámasztani. És engem szívatnak a csalók helyett.

    Válasz erreReply to this comment
  64. igavonó Írta:

    Egy kérdés. Ha megveszem ezt a programot és beállítom, hogy elszámolja azt az összeget amit autózásra költöttem és hozzáteszem a hétezret is, akkor a program elkészít az igényeim szerint egy elszámolást. Ez könnyünek látszik. De mi van akkor, mikor az APEH rákérdez az utakra tételesen? Hivatkozzak a program tudására? Mert mással nem tudom alátámasztani a kikalkulált utakat. Nyerek havonta néhány percet, és cserébe veszítek a büntetésen?

    Tudom ezt is törlik mint az előző hozzászólásomat, mert egyszerübb, mint megmagyarázni. Vagy nem is tudják kimagyarázni? Most jöhet az IP tiltás. Az egyszerű!

    Válasz erreReply to this comment
  65. ókz63 Írta:

    Ez az útnyilvántartás vezetés mindig is egy lehetőség volt a vállalkozások számára, bevallom, én is mindig éltem vele, de én tényleg sokat autózom egy évben. Így viszont a benzinkútnál gyorsabban halad a sor, mert nem kell számlát kérnem, ez az egyik előnye. Viszont ha belegondolsz, a cégautó adó befizetése nélkül a javítási díjakat nem számolhattad el, így viszont már minden fillért be lehet venni kiadásnak, mivel cégautóként fut a verda és még csak belekötni sem lehet. Azért van ebben jó is, valljuk be!

    Válasz erreReply to this comment
  66. igavonó Írta:

    nagyon egyoldalú a hozzászólási lehetőség :) Ha nem nyalok, törölnek

    Válasz erreReply to this comment
  67. Barazsy Ákos Írta:

    Így van, amióta nem kell a benzinkúton sorba állni, azóta már 6,7 százalékos hiánnyal számol a gazdaságunk… :)

    Válasz erreReply to this comment
  68. Barazsy Ákos Írta:

    @ igavonó,

    nem nyalni kell, hanem értelmesen hozzászólni.

    A rosszindulatú, nagy hülyeségeket írókat, vagy a név nélkül írókat (freemail) azonnal törlöm.

    Sajnálom, ez van.

    Lassan 14.000 olvasóm van, és ilyen mennyiségnél van bőven irigyem és a hozzá hasonlók, épp elég ha én olvasom a hülyeségeiket, másokat inkább megkímélek.

    Igen, és azokat is törlöm, akik próbálnak alám ásni.

    Lehet menni panaszra, a Te blogodban majd Te úgy csinálod, ahogy akarod.

    Válasz erreReply to this comment
  69. Barazsy Ákos Írta:

    A kérdésedre válaszolva:

    A RoadRecord nem ész nélkül “generálja” az utakat, hanem az adott sarokpontok beállítása után az egyedülálló beépített térkép segítségével SZÁMOL és nem behány utakat, javaslatot ad az útnyilvántartásra, ami nem jó azt módosítod és ezután nyomtatod, írod alá….

    A technikai újításoknak köszönhetően ez 7 perc havonta autónként, ha csalni akarsz, akkor kockás papíron is megteheted, de ott több idő megy el ezzel….

    Ez a program nem a csalásra épül, ugyanakkor egyik program sem tudja ellenőrizni, hogy ott voltál-e amit beírtál…

    Részünkről mindent megteszünk, hogy ne köthessen bele az APEH, több olyan logikai ütközéseket kiszűrő (figyelmeztető) funkció van benne, ami jól teszi a dolgát….

    Gondolod, hogy ha nem lenne profi a rendszer, akkor el tudtuk volna adni 7302 autóra eddig?

    Hidd el, nem tudsz már újat kérdezni… :)

    Válasz erreReply to this comment
  70. Hazsika Írta:

    A tipp különösen megmosolyogtató XD

    Válasz erreReply to this comment
  71. Hazsika Írta:

    Mármint a c

    Válasz erreReply to this comment
  72. yager01 Írta:

    Remélem nem érdeklődöm túl későn. Egy ideje már nem aktív a téma.

    Arra lennék kíváncsi, hogy mi történik akkor ha alkalmazottként, kiküldetési rendelvénnyel a saját járművemet használom cvéges célokra? Éven belül, kb. 5-10 útról lenne szó.

    A kapott összeg után kell adóznom év végén? Adóalap növelő tényezőként jelenik meg a fizetési papíromon?

    Nagyon nem vagyok képbe, és döntenem kéne, hogy hogyan járok jobban? Ha saját autóval intézem a céges dolgokat, vagy pedig fogok egy céges autót, és elmegyek azzal? Ha céges kocsival megyek akkor ugye nem kapok egy fillért sem. Ha sajáttal akkor lényegesen többet számolnak el mint amennyibe az út kerül…. (ne számoljuk a kopást…stb. csak az üzemagktsg-et)

    Válasz erreReply to this comment
  73. RR ügyfélszolgálat Írta:

    Kedves Yager01!

    Az 1995. évi CXVII. törvény a személyi jövedelemadóról így rendelkezik:

    Adóalapba nem tartozó, illetőleg költségnek nem számító tételek
    7. § (1) A jövedelem kiszámításánál nem kell figyelembe venni a következő bevételeket:

    r) a kiküldetési rendelvény alapján hivatali, üzleti utazás költségtérítése címén a teljesített kilométer-távolság (futásteljesítmény) figyelembevételével az utazásra, valamint élelmezési költségtérítésként kapott összeget, feltéve, hogy a térített összeg nem haladja meg a jogszabályban meghatározott, igazolás nélkül elszámolható mértéket;
    ….

    3. számú melléklet az 1995. évi CXVII. törvényhez

    II. Igazolás nélkül elszámolható költségek

    Az e törvényben elismert költségek esetében, ha törvény vagy kormányrendelet (a továbbiakban: jogszabály) költségtérítésről rendelkezik, akkor a ténylegesen felmerült és igazolt kiadás érvényesítése helyett a jogszabályban meghatározott mértékig igazolás nélkül számolható el az adott címen költség azzal, hogy akkor ezt a költséget teljes egészében elszámoltnak kell tekinteni. Ilyen költségnek minősül különösen:

    6. a kifizető által a magánszemélynek a saját személygépkocsi használata miatt fizetett költségtérítés összegéből a kiküldetési rendelvényben feltüntetett km-távolság szerint az üzemanyag-fogyasztási norma és legfeljebb az állami adóhatóság által közzétett üzemanyagár, valamint 9 Ft/km általános személygépkocsi normaköltség alapulvételével kifizetett összeg;

    Fentiek alapján - ha a munkáltatónak így is megfelel, hogy nem céges autót biztosít - adómentesen kapható kiküldetési rendelvény alapján kiszámított költségtérítés.

    A részletek ügyében tanácsos a könyvelő véleményét is kikérni!

    Válasz erreReply to this comment
  74. Viki Írta:

    Szervusztok! Most nekem is lenne/maradt még kérdésem - miután vagy 1 óra alatt végigolvastam és utánakattintgattam a dolgoknak -. Céget szeretnénk alapítani ketten, van saját autónk (mindkettőnknek), és azon gondolkodunk, hogy vajon megérné-e valamelyikünk autóját belevonni a cégbe, avagy venni egyet a cégnek. Ha viszont a cégünk Bt. lesz, egyikünk a beltag, másikunk a kültag, és nem veszünk külön cégautót; akkor teszem azt kiküldheti saját magát és a kültagot a beltag kiküldetési rendelvénnyel, vagy a beltag, aki mondjuk a cégvezető is lesz egyben csak a kültagot küldheti el céges útra e rendelvénnyel. Avagy semelyikünk sem mehet majd k. rendelvénnyel, mivel a kvázi cégtulajdonosok vagyunk…(nem lesz egyikünk sem alkalmazott ugyebár). Mert valahogy arra, h a Bt.-k esetében a felek hogyan és milyen autót használhatnak valahogy nem találtam választ. Köszönöm. Vagy ha belevonjuk a sajátautót a cégbe, akkor azt használhatjuk magáncélra, csak ne akarjuk a költségét elszámolni, igaz? Ez a lényeg? Persze lesz sok céges út is, és az a lényeg esetünkben.

    Válasz erreReply to this comment
  75. RR ügyfélszolgálat Írta:

    #Viki:

    Kedves Viki!

    Ha marad magántulajdonban:
    A fent leírt Bt. alakítása esetében nem lehet a kiküldetési rendelvényt használni (ha egyikőtök alkalmazott lenne, akkor lehetne).

    Szóba jöhet esetleg, hogy Kft-t alakítotok, és mindkettőtök ügyvezető, aláírási jogosultsággal. Ekkor egymást kiküldhetitek.

    Ha céges:
    A cégautóadót mindenképp meg kell fizetni, emellett elszámolhatjátok a hozzá kapcsolódó költségeket.
    Nyilvántartást vezetni pedig az elszámolt költségek valódiságának alátámasztása érdekében célszerű:http://www.roadrecord.hu/blog/2009/04/19/videosorozat-cegautora-is-kell-utnyilvantartas/

    Válasz erreReply to this comment
  76. Sütő József Írta:

    #Dr Karsay Éva:

    Válasz erreReply to this comment
  77. Csabi Írta:

    De akkor be kell fizetni az auto aktuális értékének az AFA-ját…

    Válasz erreReply to this comment
  78. Csabi Írta:

    #Csabi: Már hogyha átíratom magánra az autot…

    Válasz erreReply to this comment
  79. Dr Karsay Éva Írta:

    #Árpi:
    A cégautó adó fizetése mentesít a magáncélú felhasználások regisztrálásától. Szja vonzata így nincs. Az más kérdés, hogy a Számviteli és a Társasági adó tv. két kulcskifejezése a bizonylattal történő elszámolás és a vállalkozás érdekében felmerülő költség. Ez azt jelenti, hogy a futott kilómétereket számlával szabad csak elszámolni cégautó esetén, az éves nyitó és záró km-óraállások regisztrálása pedig “garantálja”, hogy az elszámolt üzemanyag mennyisége és értéke ne rugaszkodjon el a km-ek alapján indokolttól. Szóval szja nincs, de társasági adó különbözet lehet, ha nem kellően megalapozott az elszámolt üzemanyagköltség.

    Válasz erreReply to this comment
  80. Meli Írta:

    Több napos kutatás utána arra a döntésre jutottam, hogy érdemes útnyilvántartást vezetni!

    A kérdésem, Kft. tulajdonába van egy személygépkocsi! Alkalmazott használja! hónap végén lefűzött útnyilvántartáson név szerint szerepelnie kell annak, hogy ki vezeti az autót?

    Választ előre is köszönöm!

    Meli

    Válasz erreReply to this comment
  81. RR ügyfélszolgálat Írta:

    Kedves Meli!

    Elvileg nem kötelező tartalmi eleme az útnyilvántartásnak a sofőr nevének feltüntetése.

    Szja tv mellékletét idézem:

    5. számú melléklet az 1995. évi CXVII. törvényhez
    ….
    II. Részletező nyilvántartások
    ….
    7. Gépjármű-használati nyilvántartás (útnyilvántartás)

    A magánszemély a jövedelemszerző tevékenységéhez használt gépjármű költségelszámolásához útnyilvántartás vezetésére kötelezett. Erre a célra a menetlevél vezetése is megfelel, ha tartalmazza a továbbiakban részletezett adatokat.

    Minden gépjármű esetében külön útnyilvántartást kell vezetni. Az útnyilvántartásban fel kell tüntetni a gépjármű típusát, forgalmi rendszámát, továbbá a fogyasztási normát. Az útnyilvántartásban fel kell tüntetni az év első és utolsó napján a kilométeróra állását, továbbá, ha a költségelszámoláshoz ez szükséges, akkor ezt az adatot havonta kell bejegyezni.

    Az útnyilvántartásnak tartalmaznia kell

    - az utazás időpontját,

    - az utazás célját (honnan-hova történt az utazás),

    - a felkeresett üzleti partner(ek) megnevezését,

    - a közforgalmú útvonalon megtett kilométerek számát.

    Az útnyilvántartás tartalmazhatja az előzőekkel kapcsolatos üzemanyag-vásárlás időpontját és költségeit is. Ha az útnyilvántartásra kötelezett magánszemélynek jogszabály alapján titoktartási kötelezettséggel járó tevékenysége (pl. orvosi tevékenység) során az útnyilvántartásban olyan magánszemély adatait kell feltüntetnie, akire nézve a titoktartásra kötelezett, az ilyen felkeresett személy(ek)hez megtett utakról köteles külön útnyilvántartást vezetni. Ezen külön útnyilvántartás tekintetében a vezetésére kötelezettnek gondoskodnia kell arról, hogy annak tartalmát az adóhatóság ellenőrzést végző tisztviselője kivételével harmadik személy ne ismerhesse meg. Az adóhatóság az ilyen útnyilvántartásban foglalt adatok rögzítésére csak akkor jogosult, ha az adóhatósági eljárás során tett megállapításban az adatrögzítés jogszabálysértés bizonyításának alátámasztására szolgál.

    Válasz erreReply to this comment
  82. Meli Írta:

    Bár az előző kérdésemre még nem kaptam választ azért írom a következőt
    Kft. tulajdonába van egy személygépkocsi, fizeti a cégautóadót, alkalmazott használja!
    Ha nem vezetek útnyilvántartást akkor személyi jövedelemadót kell fizetni? Milyen összefüggésben van a kettő?

    Üdv.: Meli

    Válasz erreReply to this comment
  83. Meli Írta:

    #RR ügyfélszolgálat:

    Köszönöm a választ!

    Válasz erreReply to this comment
  84. RR ügyfélszolgálat Írta:

    #Meli: Amennyiben az autó nem magánszemély tulajdonában áll, mindenképp keletkezik cégautóadó-fizetési kötelezettség. Ez nem jövedelemadó, inkább vagyonadó kategóriába esik.

    Rendelkező törvény: 1991. évi LXXXII. törvény a gépjárműadóról, a cégautóra vonatkozó rész a 17§-tól, itt olvashatja a törvény teljes szövegét: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99100082.TV

    Válasz erreReply to this comment

Egyetértesz, tiltakozol? Szólj hozzá!

Értékeld ezt a bejegyzést! 1 Csillag2 Csillag3 Csillag4 Csillag5 Csillag (128 szavazat, átlag: 4.19 a 5)
Loading ... Loading ...

CAPTCHA kép CAPTCHA Audio
Kép frissítése
FONTOS! A spam-ek elkerülése érdekében írja be a képen látható számot!

HVG Goldenblog 2007 - Üzleti kategória összesített 3. hely