Interjú Barazsy Ákossal, a RoadRecord ügyvezetőjével

A hazai ügyviteli programok pártatlan összehasonlításával foglalkozó Ügyvitelbázis.hu interjúja velem… hátha valakit érdekel :)

Szerk.: Kedves Ákos! Kérlek, röviden mutatkozz be az olvasóknak!

BA: 32 éves, eredetileg informatikus végzettségű vagyok. Sokáig rendszergazdai szolgáltatásokat végeztem kis- és középvállalkozások számára, majd 1999-ben saját vállalkozást alapítottam ugyanezen tevékenységre. Akkor még tulajdonképpen munkahelyet teremtettem magamnak, de mára már elmondhatom, hogy nem a cégemben, hanem a cégeimen dolgozom… nagy különbség!   A RoadRecord jelenleg 6 fővel működik, az én szerepem összefogni a dolgokat.

Szerk.: A HVG Goldenblog által is elismert BLOG-ot vezetsz, melyből az is kiderül, hogy eredetileg saját útnyilvántartásod könnyebb és hatékonyabb elkészítése inspirált arra, hogy egy másik informatikai céged melled belevágj egy saját fejlesztésű útnyilvántartó rendszerbe. Legtöbben ilyenkor maximum egyedi programot írattak volna a saját igényük szerint, Te mégis amellett döntöttél, hogy alapítasz erre egy céget és kijössz egy kereskedelmi forgalomban is kapható termékkel. Ennyire előre borítékolható volt a siker?

BA: Egyáltalán nem is gondoltam, hogy egyszer ez a szoftver piacra fog kerülni. Kezdetben valóban csak én használtam informatikai cégem útnyilvántartásának jelentős megkönnyítése érdekében – szükségem volt rá -, mert egy kis cég életében ezer más – üzletileg fontosabb – dologgal kellett foglalkoznom, és legkevésbé az útnyilvántartás körmölése hiányzott még a vállamra. A kezdeti excel táblás dolog iszonyú időigényes volt, és az akkor kapható útnyilvántartó programok sem oldották meg az alapvető távolságszámítási problémát, így került tulajdonképp "kifejlesztésre" a szoftver, mely alapvetően kizárólag saját igényeimet látta el. Amikor barátaim, ügyfeleim panaszkodtak az útnyilvántartás nehézségére, akkor büszkén mutogattam a saját megoldásomat, mely megtetszett Nekik, így Ők is kaptak belőle 1-1 példányt.

Aztán jöttek az ötletek és igények, amiket folyamatosan próbáltam kielégíteni, míg rájöttem, hogy ez a termék lassan piacképes. Eleinte csak örültem, ha hónapról-hónapra több programot tudtam eladni, de eljött az idő, amikor én már kevés voltam az igények kielégítésére, képletesen szólva sokszor állt az ajtóm előtt a sor, de nem tudtam mit kezdeni Velük. Ekkor jött el a pillanat, hogy tudatos cégépítésbe és piacszerzésbe kezdjek.

Szerk.: Az útnyilvántartók piacán találhatunk a RoadRecord-nál drágább termékeket is, de az árképzésetek alapján jól látható, hogy nem célotok a legolcsóbbak lenni a területen. Kiknek szól igazán a RoadRecord, vagy ha úgy könnyebb megfogalmazni, ki az akinek nem ajánlanád?

BA: Valóban nem kis befektetés RoadRecord-ot birtokba venni, viszont a visszajelzések azt mutatják, hogy jó befektetésnek bizonyul. "Szegény ember nem teheti meg, hogy olcsót vegyen" a mottónk, mert nem csak hisszük, hanem saját bőrünkön (és az Ügyfelekén) tapasztaljuk, hogy az olcsó szokott igazán drága lenni. Azoknak javaslom programunkat – akik hozzám hasonlóan – elfoglaltak, tehát szeretnék az útnyilvántartásukat a lehető leghamarabb úgy letudni, hogy az APEH se köthessen bele. Akinek fontos, hogy a partnertávolságokon se csúszhasson el az útnyilvántartása, aki időt és pénzt akar spórolni szaktudásunkkal, aki könnyen kezelhető felületen keresztül szeretné esetleges elmaradását is behozni, akinek fontos, hogy egyszeri befektetésért legalább 3 évig támogatást élvezhessen, cserébe mi pénz-visszafizetési garanciával biztosíthatjuk azt, hogy Ügyfelünk már rég a családjával töltse az időt, míg mások egy szűk irodában görnyednek az útnyilvántartással!

Szerk.: A hazai útnyilvántartók között a RoadRecord egyedül tartalmaz digitális térképet, aminek segítségével automatikusan ki tudja számítani két pont közötti valós távolságot, legyen az akár városon belül is. Hogy érzed, ez mennyire határozta meg a termék sikerességét?

BA: Alapvetően határozhatta meg a sikerünket, hiszen máig sincs senkinek hasonló sem – de mielőtt a konkurencia szaladna most térképet fejleszteni -, elárulom, hogy egy sor dolgot teljesen másképp közelítünk meg és kezelünk, így egyszerre több tényező hozta meg a gyümölcsét. A termék mögött számos területen nagyon komoly tudás, technológia, gyakorlat és tapasztalat halmozódott fel az évek során, és elárulom, hogy ezek sokkal értékesebbek már, mint maga a program. Útnyilvántartás témájában és a termékkel évekkel állunk a versenytársak előtt, hiszen mi csak ezzel foglalkozunk, más termékünk nincs, ami elvinné a fókuszt.

Szerk.: A konkurenciához képest hová pozícionálnád a céget, illetve a terméket a piacon?

BA: Folyamatos piacfelméréseim alapján pontos képem van a versenytársakról, azonban a RoadRecord egy prémium kategóriájú termék, mi egy másik polc vagyunk a Tesco-ban.

Fogalmazzunk úgy, hogy olyan a piaci részesedésünk, mintha minden 10. autó Mercedes lenne az utakon… A weblapunkon online (valós) ügyfélszámláló van, jelenleg ez 1748 céget jelent 5959 autóra és a havi hírlevelünket 8502 feliratkozó olvassa.

Szerk.: Mi a véleményed az Ügyvitelbázis szakmai portálról? Mik azok, amik tetszenek, illetve min változtatnál vagy milyen fejlesztéseket látnál szívesen oldalunkon?

BA: Az Ügyvitelbázis oldalát minden nap átnézem, itt lehet a legegyszerűbben szemmel tartani a többieket
  Tetszik a kezdeményezés, az oldal megjelenése óta gyümölcsöző kapcsolatban vagyunk, és igazán Bennetek az tetszik, hogy jó Veletek dolgozni – ebben minden benne van: úgy és akkor teljesül minden ahogy megbeszéljük, e-mail váltásra nem kell napokat várni, stb. – ezek nagyon jól tükrözik a jó tulajdonosi szemléletet, aminek csak jó végterméke lehet. Iszonyú meló lehet ennyi programot tesztelni és szakmailag is kommentálni, csak gratulálni tudok hozzá!

Szerk.: Ritka eset, hogy egy cégvezető valamit közvetlenül tudathat az érdeklődőkkel. Itt most erre két mondatban van lehetőség. Te mit üzennél nekik?

BA: Nagy vágyam, hogy az érdeklődők végre tudatos vásárlókká váljanak, és ne az legyen egy (bármilyen) vásárláskor a szempont, hogy "mennyibe kerül?", hanem az, hogy mit kap érte… mindenki sokkal jobban jár, ha az olcsó időrabló félmegoldások helyett a valódi bevételteremtő munkájával tud foglalkozni!

Tetszett a cikk?



Hasonló bejegyzések

Oszd meg ismerőseiddel

A blogról

2005 óta blogolok olvasóimnak, elsősorban az útnyilvántartásról és a hozzá kapcsolódó dolgokról, programfejlesztésünkről, ügyfélszolgálati és értékesítési tapasztalatainkról. Szívesen osztom meg humoros formában tapasztalataimat cégvezetői szemmel az élet nagy dolgairól is – ha kell, keményen beleállva a témába – kendőzetlen, saját gondolatokkal.

“Eredeti tartalmat írok, nem másokét osztom meg.”

Barazsy Ákos
22 872
Olvasók száma
2007Üzleti kategóriaÖsszesített 3. Hely
HVG Goldenblog