Breaking News! Az APEH leverte a lakatot az otthonról dolgozók kincsesládájáról!

Nagyot kaszálhatnak mostantól az országos értékesítő (képviselő) hálózatot fenntartó cégek!

Nézzünk egy példát azok közül, akik elsőként húztak hasznot az új APEH állásfoglalásból:

Országosan értékesítő cég, hagyományos ügynöki hálózattal, területekre (megyékre) felosztva. Esetükben ez 19 értékesítőt jelent, akik otthonról indulva járják be a területüket, és végzik a munkájukat.

Eddig minden autójukra megfizették a cégautó adót, de mivel egy új könyvelő jött a céghez, aki azt a feladatot kapta, hogy faragjon a költségeken, változott a felállás…

Kikérte a véleményünket a 70.§ alábbi részéről – hisz mi értünk hozzá a legjobban… :)

"70. § (1) Természetbeni juttatásnak minősül a kifizető tulajdonában lévő, vagy általa bármely más jogcímen használt személygépkocsi (a cégautó) magáncélú használatára tekintettel keletkező jövedelem (ideértve az úthasználat díját és a cégautó használatával összefüggő más kiadásokat is). Magáncélú használat, ha bármely körülmény vagy dokumentum (így különösen a tárolás helye, illetve az irányadó belső szabályzat, szerződés, útnyilvántartás) alapján megállapítható, hogy a cégautót magánszemély(ek) – akár állandó, akár eseti jelleggel, a cégautó egyéb használatától függetlenül – személyes célra (is) használja (használják), vagy használhatja (használhatják). Személyes használatnak minősül különösen a munkahelyre, a székhelyre vagy a telephelyre a lakóhelyről történő bejárás, kivéve, ha az említett útvonalon történő használat kiküldetés (kirendelés), külföldi kiküldetés, külszolgálat keretében történik."

A KIVÉVE az ő esetükben teljesen megállja a helyét hisz munkavégzése helyhez kötött, ami nem a cég székhelye, sem a telephelye, tehát mint kiküldetésként kell kezelni ezt a munkavégzést.

Mit jelent ez pontosan?

Eddig az értékesítőknek a lakás-székhely vagy a lakás-ügyfél út magánhasználatnak számított, de most már nem az, hanem céges út!!!

A véleményünket megerősítésére kértünk egy APEH állásfoglalást, meg is jött a válasz: 1.oldal és 2.oldal

A cég a fenti adatok birtokában a következőket vezette be: 

1., Módosította a munkaszerződéseket

2., Megvásárolta a programunkat, és minden értékesítőt kötelezett az útnyilvántartás vezetésére
      (Tapasztalatuk szerint 2 hónap alatt csökkent az üzemanyag költség 20%-al,hisz most már nincs korlátlan magánfurikázás) 

3., Engedélyezte a magánhasználatot, és havonta befizetteti a dolgozóval a cég felé (ami a fentiek alapján elenyésző)

4., Mivel eleve adóellenőrzés volt a cégnél más ügyben, leellenőriztette a felállított rendszert, ami teljesen pozitív lett.

Mit nyert ezzel a cég:

19 autó (az Ő esetükben) éves cégautó adója:      7.454.000 Ft

      20 % üzemanyag megtakarítás éves szinten kb:   2.000.000 Ft

                                              Összesen évente:     9.454.000 Ft
 
A könyvelő fizetésemelést kapott, és több céget összehozott nekünk, akik szintén a mi programunkat használják azóta…

Figyelem! 

Ha Neked is hasonló az autóhasználatod, akkor számolj, és kérdezz a részletekről: info@roadrecord.hu

Ez a törvények szerint engedélyezett lehetőség, csak ki kell használnod! Te előbb- vagy utóbb szakítasz?
 
A cég vezetője a következőképp fejezte be a pár nappal ezelőtti telefonbeszélgetésünket:
„Azt gondolom, hogy elég jó karácsonyi partit tudunk rendezni év végén a dolgozóinknak a megtakarított pénzből!”

Tetszett a cikk?



Hasonló bejegyzések

Oszd meg ismerőseiddel

A blogról

2005 óta blogolok olvasóimnak, elsősorban az útnyilvántartásról és a hozzá kapcsolódó dolgokról, programfejlesztésünkről, ügyfélszolgálati és értékesítési tapasztalatainkról. Szívesen osztom meg humoros formában tapasztalataimat cégvezetői szemmel az élet nagy dolgairól is – ha kell, keményen beleállva a témába – kendőzetlen, saját gondolatokkal.

“Eredeti tartalmat írok, nem másokét osztom meg.”

Barazsy Ákos
22 878
Olvasók száma
2007Üzleti kategóriaÖsszesített 3. Hely
HVG Goldenblog