Beszólt a konkurencia!

Előző videós bejegyzésem kapcsán írt a blogjába Jónás Gergő, az ingyenes F.U.C.K. útnyilvántartó program fejlesztője, a bejegyzését itt érdemes elolvasni. Csináljuk itt egymásnak a forgalmat… :)

Nyilván nem tudtam megállni szó nélkül – ezt tudta Ő is – és egész szép párbeszéd fog kialakulni érzésem szerint, ami már nem csak az útnyilvántartásról szól, hanem egyéb érdekes dolgokat is érinteni fog, nagyon kíváncsi vagyok a véleményetekre!

"Kedves Gergő!

Itt "a konkurencia" beszél. :)

Köszönöm elemzésed a bejegyzésemről, én is hozzátenném a magamét:

– Igen, tudatosan építem a cégem, ennek fontos eleme a piackutatás, melyben kaptam olyan infókat amit – érthető okokból – nem olvastam fel a bejegyzésben. Kialakult az irány, amit követnünk kell a nagyobb siker érdekében.

– Mint mindennek, a videós bejegyzésnek is megvan az előnye-hátránya, a hátrányait valóban nagyon jól látod. Ezért nem is váltok át erre, de fogom használni, mert a hosszú mondanivalókra jó (személyesebb is), akit érdekel megnézi otthon, a hosszú szöveget sem biztos, hogy elolvassa, főleg azért, mert valószínűleg én nem szánom magam arra, hogy megírjam… :)

– Valóban, akkor jó a városok közti távolságszámítás, ha azokat az ember egyesével módosítgatja, de kinek van erre ideje? Ha meg módosítani kell, akkor egyáltalán minek az egész? Nagyjából belőni? Annak nagyjából nagy büntetés lehet a vége… egyáltalán, egy komoly cég nem bízza a "véletlenre" a dolgokat, aki pedig csak az ingyenesben gondolkodik mindenből, annak valószínűleg azért nem sikeres a vállalkozása – nem tudja megfizetni – mert több időt tölt a kisérletezgetéssel mint a bevételtermető munkájával. Ilyen mindig lesz. Lehet itt most sztrájkolni ellenem, lehet technikai oldalról indokolni, elvi kérdést csinálni az egészből, de a tény az, hogy akinek sikeres vállalkozása van, az tudja miről beszélek, nincs idő ilyenre / nem kockáztat feleslegesen.

– Idő kérdése, hogy a konkurenciá(k)nak is meg fog jelenni – az ugyanúgy térképes – megoldása (hozzánk hasonlóan – amire fel vagyunk készülve), akkor mit fogtok mondani? "Eddig átvertük az Ügyfelet, de most itt a tuti?"

– "Ami ingyen van, annak nincs értéke". Ha tetszik, ha nem, ez így van. Van más konkurenciánk, aki olcsón adja a programját – vagy ingyen valami más mellé -, így van sok "eladásuk", de arra mit lépsz, hogy míg nekünk a vásárlás után 81% használja a programunkat, addig Nekik (és Neked?) 5-10%… Vajon mi az igazán drága? Veszel valamit, de nem használod, esetleg ringatod magad abban, hogy "van programom, tehát minden rendben" és akkor van koppanás amikor a nem létező eredményre is szükséged lenne VAGY az, amikor értéket vásárolsz és azt használod is?

– Sajnos a linux soha nem lesz életképes a szervereken kívül. És ezt nem a technikai lehetőségek fogják megakadályozni, hanem a gondolkodás a fejekben, és a linux konkurenciája. Ebbe most ne menjünk bele, mert az hosszabb, és más téma. Viszont melyik fejlesztő dolgozik szerelemből? Azaz ki fog ingyen / nagyon olcsón előállítani egy jól használható linuxos ügyviteli rendszert? Mert ez nem a Google piaca, ez egy kis ország kis piaca, annak mégkisebb szelete… azért mert van egyre több érdeklődő, az nem jelent egyre több – és rentábilisabb – vásárlót is. Lassan 10 éve riogatnak a Linux robbanásszerű elterjedésével, erre a Macintosh a prémium áraival növekszik robbanásszerűen… erre mit lépsz? Ja igen, kezdenek a vásárlók tudatosak, igényesek lenni… az szerinted tudatos, hogy a nagyobb járulékterhek mellett ingyenes programokat keres valaki? Nem, az menekülés. Valószínűleg nem tudott fejlődő vállalkozást építeni…

A kérdés az, hogy ki tud üldözni, és kinek KELL menekülnie…"

Tetszett a cikk?



Hasonló bejegyzések

Oszd meg ismerőseiddel

A blogról

2005 óta blogolok olvasóimnak, elsősorban az útnyilvántartásról és a hozzá kapcsolódó dolgokról, programfejlesztésünkről, ügyfélszolgálati és értékesítési tapasztalatainkról. Szívesen osztom meg humoros formában tapasztalataimat cégvezetői szemmel az élet nagy dolgairól is – ha kell, keményen beleállva a témába – kendőzetlen, saját gondolatokkal.

“Eredeti tartalmat írok, nem másokét osztom meg.”

Barazsy Ákos
22 886
Olvasók száma
2007Üzleti kategóriaÖsszesített 3. Hely
HVG Goldenblog