Mire figyelj >még< ha akciózol?

Egy jó termékeladási akció megszervezése nagy odafigyelést igényel:

  • ki kell gondolni és meg kell szerkeszteni az akció tervét
  • fel kell készíteni / be kell szerezni az akciós terméket (iparágtól függően egyéb is)
  • meg kell határozni az engedmény és / vagy az ajándékokat úgy, hogy azok minden körülmények közt vonzóak legyenek, de mégis nyereséges legyen az eladónak is a buli
  • meg kell szerkeszteni a promóciós anyagokat
  • promóciós anyagok megfelelő célcsoportnak való kiküldése
  • ki kell oktatni a munkatársakat az akció menetével / kommunikációjával kapcsolatban
  • be kell tervezni az extra munkaidőt az akciós többletmunkák miatt
  • be kell szerezni az ajándékokat
  • meg kell szervezni a sorsolást
  • koordinálni kell az ajándékok kiszállítási logisztikáját, elszámolását
  • számolni kell a határidő után próbálkozók elutasításának megfelelő kommunikációjával
  • számolni kell némi reklamációval azoktól akik pont nem estek bele az akcióba, de szerettek volna
  • megható történeteket kell elbírálnunk, melyek arról szólnak, hogy Ő megrendelte, de pont az Ő e-mailje nem ért el hozzánk – persze a mi hibánkból
  • kezelni kell azokat a visszajelzéseket, melyek arról szólnak, hogy milyen béna az adott akció, és Ő sokkal okosabban csinálta volna
  • bebiztosítani a bevételek határidős beáramlását (az akció csak azoknak él akik időben utalnak…)
  • s a t ö b b i

Ha ez mind kész, akkor MEHET az akció, és reménykedhetünk, hogy az alapos előkészítés és a megfelelő kivitelezés meghozza a gyümölcsét, és nagyobb lesz az érdeklődés az 1% iparági átlagnál…

Nemrégiben volt egy akciónk, ami 47%-os sikerrel ment, 2 héten keresztül – nagy megelégedettségünkre – reggeltől estig csak a számlákat nyomtattuk, és elégedetten dőltem hátra… majd a könyvelőm hamar elvette a kedvem:

"Ákos, tudtad, hogy az akcióddal ezzel a cégeddel kiestél az EVA körből?"

Basszus, az akció hevében mindenre gondoltam, de erre nem: elég csúnya dolog 5 millióval túllépni a 25 milliós éves határt, így búcsút inthettem a kedvezményes adózásnak, az EVA-nak… pedig év közben többször ellenőriztem a forgalmat.

Ezt csúnyán elszúrtam, nincs mese. Erre mondta az ügyvédem, hogy "Hát igen, ha van pénz az a baj, ha nincs pénz – az."

Nem tud valaki egy eladó EVA-s céget?

Tetszett a cikk?



Hasonló bejegyzések

Oszd meg ismerőseiddel

A blogról

2005 óta blogolok olvasóimnak, elsősorban az útnyilvántartásról és a hozzá kapcsolódó dolgokról, programfejlesztésünkről, ügyfélszolgálati és értékesítési tapasztalatainkról. Szívesen osztom meg humoros formában tapasztalataimat cégvezetői szemmel az élet nagy dolgairól is – ha kell, keményen beleállva a témába – kendőzetlen, saját gondolatokkal.

“Eredeti tartalmat írok, nem másokét osztom meg.”

Barazsy Ákos
22 878
Olvasók száma
2007Üzleti kategóriaÖsszesített 3. Hely
HVG Goldenblog