Na, és hogy sikerült az akciónk?

Sokan tették fel ezt a kérdést, gondoltam, akkor globál válaszolok is rá. De előbb még beharangozom, hogy későbbre terveztem egy olyan bejegyzést is, ahol magát a kampányt és annak szövegét, pszichológiáját is elemzem, de hadd csorogjon a nyálatok, előbb az eredményt ismertetem:

Nos, a kampány 2 hetes volt, 4 mail ment ki, főleg az üzenet tárgyával játszottam:

Az első 3 levél tárgyát nem szántam nagyon felkavarónak, azokban inkább a racionalitásra, megszólításra törekedtem, jöttek is be a megrendelések rendesen.

A negyedik viszont gyilkos volt: tudtam, hogy érzelmeket fogok felkavarni, amikor azt írtam, hogy "ha Ön az utolsó nap sem rendel, akkor én miből fogok karácsonyozni?". Igen, én is tanultam, hogy nincs szánalmasabb értékesítő, aki a saját nyomorára hivatkozik, de valahogy úgy éreztem, hogy én olyan vicces srác vagyok, hogy nem hagyhatom ki ezt a ziccert.

Volt, aki értékelte a poént:

"Szeretnék hozzájárulni a karácsonyához, ezért megrendelem…."

"Vettem a poént, ezért megrendelem…"

"Ha én most rendelek, akkor én miből fogok karácsonyozni?"

"Nem csak azért mert nagyon kitartóan ostromol ezzel az útnyilvántartással, de azért is mert szükséges és hasznos, tehát ezúton megrendelem"

"Remélem, hogy megrendelésemmel hozzájárulok a gyerekek játékához", stb.

Volt, aki keményen elküldött a fenébe (várható volt), ezek közül egy meg is viselt (komolyan):

"Ki a f…t érdekel, hogy miből karácsonyozik?"

"Ne személyeskedjen itt kérem, mert elveszít egy jól fizető vevőt"

"Hadjon már békén!"

"Keressek más forrást a karácsonyomhoz", stb.

Összegezve kaptam hideget-meleget, de a végére elmondható, hogy a megcélzottak 47%-a rendelt, úgyhogy végig is sírtam az utat a bankig…

Tetszett a cikk?



Hasonló bejegyzések

Oszd meg ismerőseiddel

A blogról

2005 óta blogolok olvasóimnak, elsősorban az útnyilvántartásról és a hozzá kapcsolódó dolgokról, programfejlesztésünkről, ügyfélszolgálati és értékesítési tapasztalatainkról. Szívesen osztom meg humoros formában tapasztalataimat cégvezetői szemmel az élet nagy dolgairól is – ha kell, keményen beleállva a témába – kendőzetlen, saját gondolatokkal.

“Eredeti tartalmat írok, nem másokét osztom meg.”

Barazsy Ákos
22 855
Olvasók száma
2007Üzleti kategóriaÖsszesített 3. Hely
HVG Goldenblog